Článek
Současný Opel Astra je na trhu od roku 2015 a vznikl ještě v dobách, kdy byla značka Opel pod křídly koncernu General Motors. Jeho nová generace už vzniká plně v režii koncernu Stellantis, do nějž se Opel dostal jako součást francouzského PSA na začátku letošního roku.
Test Opelu Astra 1.6 Turbo: Skoro neviditelný hrdina všedního dne
To znamená, že příští generace tohoto vozu bude stát na platformě EMP2, stejně jako příští generace Peugeotu 308. Ta se představila před necelým měsícem; na astru má přijít řada nejpozději začátkem roku 2022. Webu Automotive News Europe to prozradil Michael Lohscheller, generální ředitel Opelu.
První jízda elektrickými dodávkami Stellantisu: Příjemná auta za nepříjemnou cenu
„Samozřejmě sdílíme platformu, což je pro naši společnost velkým benefitem,” uvedl. Dodal, že k mání budou naftové, benzínové i plug-in hybridní varianty a také kombík. Zda přijde plně elektrická varianta, jako v případě „třistaosmy”, nicméně nekomentoval.
Po stránce designu nejsou přesné informace samozřejmě známy, ale očekává se, že nová astra půjde ve šlépějích mokky s placatou, do široka protáhlou přední maskou. Měla by se vyrábět v německém Rüsselsheimu.
Současná astra se podle statistiky prodejů společnosti JATO umístila za loňský rok na 9. místě ve svém segmentu v Evropě. Prodalo se 70 tisíc aut, o 48 % méně než v roce 2019, což ovšem musíme přičíst koronavirové pandemii.
Segment vedl Volkswagen Golf s téměř 284 tisíci prodanými kusy. Celkem se v kategorii prodalo 1,7 milionu aut, o 22 % méně než v roce 2019.