Článek
Evropská komise chce v roce 2035 zakázat automobilkám na trhu starého kontinentu prodávat všechna nová auta s naftovými, benzínovými i hybridními motory. Podle mnohých to ale není správný krok a dopady mohou být fatální.
Přechod na elektromobilitu už nemůže být rychlejší, říká šéf Volkswagenu
Šéf Renaultu Luca de Meo se o tomto tématu rozpovídal během summitu Financial Times „Future of the Car“, kde vysvětlil, že příliš rychlý přechod na elektrickou mobilitu pravděpodobně není řešením k záchraně planety.
Velké investice do elektrických pohonů totiž mohou ohrozit vývoj spalovacích jednotek, a auta by tak mohla planetu ještě více znečistit.
„První věc, kterou chci říct, je, že je Renault plně oddaný elektromobilitě. Začali jsme s nimi velmi brzy a věříme, že elektrická a vodíková auta mohou být v některých segmentech dobrým řešením. Podle dat ale vidíme, že prodeje spalovacích aut nedosahují svého maxima, a musíme proto zvažovat i další kroky z ekologického hlediska,“ uvedl šéf Renaultu.
Šéf automobilky BMW varuje před výlučnou orientací na elektromobilitu
V podobném duchu na stejné konferenci přitom o elektromobilitě hovořil i generální ředitel Volkswagenu Herbert Diess, který účastníky summitu varoval před příliš rychlým postupem v rámci elektromobility.
Poptávka po těchto strojích sice podle něj existuje, ale infrastruktura není zatím připravena na takový nápor. O klimatických změnách při příliš rychlém zavedení zákazu spalovacích motorů hovořil v minulosti mimo jiné i šéf BMW Oliver Zipse.