Hlavní obsah

Příliš rychlý přechod na elektromobily ohrozí životní prostředí, říká šéf Renaultu

Evropa už v roce 2035 plánuje zakázat prodej všech nových vozů se spalovacími motory, což znamená ještě kvapnější přechod na elektromobilitu. Šéf francouzské automobilky Renault Luca de Meo však varuje, že to paradoxně může znamenat hrozbu pro životní prostředí.

Foto: Renault

Šéf Renaultu Luca de Meo

Článek

Evropská komise chce v roce 2035 zakázat automobilkám na trhu starého kontinentu prodávat všechna nová auta s naftovými, benzínovými i hybridními motory. Podle mnohých to ale není správný krok a dopady mohou být fatální.

Přechod na elektromobilitu už nemůže být rychlejší, říká šéf Volkswagenu

AutoMoto

Šéf Renaultu Luca de Meo se o tomto tématu rozpovídal během summitu Financial Times „Future of the Car“, kde vysvětlil, že příliš rychlý přechod na elektrickou mobilitu pravděpodobně není řešením k záchraně planety.

Velké investice do elektrických pohonů totiž mohou ohrozit vývoj spalovacích jednotek, a auta by tak mohla planetu ještě více znečistit.

„První věc, kterou chci říct, je, že je Renault plně oddaný elektromobilitě. Začali jsme s nimi velmi brzy a věříme, že elektrická a vodíková auta mohou být v některých segmentech dobrým řešením. Podle dat ale vidíme, že prodeje spalovacích aut nedosahují svého maxima, a musíme proto zvažovat i další kroky z ekologického hlediska,“ uvedl šéf Renaultu.

Šéf automobilky BMW varuje před výlučnou orientací na elektromobilitu

AutoMoto

V podobném duchu na stejné konferenci přitom o elektromobilitě hovořil i generální ředitel Volkswagenu Herbert Diess, který účastníky summitu varoval před příliš rychlým postupem v rámci elektromobility.

Poptávka po těchto strojích sice podle něj existuje, ale infrastruktura není zatím připravena na takový nápor. O klimatických změnách při příliš rychlém zavedení zákazu spalovacích motorů hovořil v minulosti mimo jiné i šéf BMW Oliver Zipse.

Související články

Výběr článků

Načítám