Článek
Postupný odklon od používání spalovacích motorů a přechod na hybridní, plug-in hybridní či zcela elektrické modely. Přesně v takové pozici je teď podle svého vedení automobilka Aston Martin, která nedávno uvedla supersportovní model Valhalla a chystá už plug-in hybrid v podobě SUV DBX.
Pro server Automotive News Europe se o budoucnosti tradiční britské automobilky rozpovídal její generální ředitel Tobias Moers. Mimo jiné uvedl, že tradiční modely jako DB11 nebo Vantage čeká přechod od spalovacích osmi- a dvanáctiválců k elektrickému pohonu.
„Budoucnost našeho tradičního sportovního segmentu musí být bezpochyby plně elektrická,“ uvedl Moers, třebaže zhruba před půl rokem se majoritní akcionář a jeden z hlavních mužů značky Lawrence Stroll nechal slyšet, že vždy budou na světě lidé, kteří budou chtít spalovací motor.
Aston Martin se chce držet spalovacích motorů, ať vlády dělají, co chtějí

Další plány Astonu by měly být jasné. Do roku 2025 hodlá firma uvést svůj první elektromobil s tím, že hned po něm by mělo na trh dorazit elektrické SUV. V tomto segmentu ostatně elektromobily nabízí nebo se chystá nabízet řada dalších automobilek, a to kvůli jeho velké popularitě.
Moers zároveň uvedl, že elektromobily Astonu budou mít dojezd kolem 600 kilometrů. Již dříve společnost uvedla, že do roku 2030 bude 50 % její nabídky plně elektrických.
Aston Martin představuje valhallu, placatý hybrid s výkonem 950 koní

Zásadní by pro Aston Martin měla být větší spolupráce s německým gigantem Daimler, který vlastní Mercedes-Benz. Už plug-in hybridní Valhalla dostala pohonné ústrojí od AMG a nyní se zdá, že oběma automobilkám nic nebrání ve spolupráci na čistě elektrických pohonech. Daimler více informací a technologií poskytne výměnou za 20% podíl v Aston Martinu. V současné době vlastní Němci jen 2,3 % firmy.
Moers nicméně v rozhovoru slíbil, že i když budou mít vozy jeho společnosti část technologie z Mercedesu, britský charakter z nich nezmizí. Aston Martin se údajně hodlá ve vývoji angažovat a chce elektromotorům vdechnout jeho tradici.