Článek
Před 95 lety, 10. května 1926, byl v Plzni po spojení firmy Laurin s plzeňskou Škodou vyroben první automobil s logem Škoda. Byla to luxusní limuzína Škoda Hispano-Suiza, kterou převzal československý prezident Tomáš Garrigue Masaryk. Cena této limuzíny byla 280 tisíc korun a prezidentu Masarykovi sloužila až do poloviny roku 1935.
![](http://d15-a.sdn.cz/d_15/c_img_gS_a/chHnU.jpeg?fl=cro,0,64,1280,720%7Cres,1200,,1%7Cjpg,80,,1)
Škoda Hispano-Suiza
Netypické pojmenování nesl automobil kvůli licenci, kterou pro výrobu limuzíny koupil plzeňský průmyslový koncern v roce 1924 od španělské firmy Hispano-Suiza. Výroba vozů byla zahájena na jaře 1925, celkem jich automobilka do roku 1929 vyrobila sto.
Škoda slaví 120 let motorsportu: Tohle byli první čtyřkoloví vítězové z Mladé Boleslavi
![](http://d15-a.sdn.cz/d_15/c_img_gV_X/0Q1Cnc.jpeg?fl=cro,0,81,1280,720%7Cres,160,,1%7Cjpg,80,,1)
Model Hispano-Suiza byl ve své době považován za jedno z nejlepších aut světa. Vůz udivoval nejen technikou odvozenou z leteckých motorů, výkony, zpracováním, luxusní výbavou, ale i detaily a s délkou 4,83 m, šířkou 1,76 m a rozvorem 3,69 m i celkovými rozměry. Podle dostupných údajů se do dneška zachovalo jen několik málo kusů.