Článek
Celkem bylo vyrobeno 16 680 velorexů, z toho 15 300 kusů ve známější tříkolové verzi. Její produkce skončila v listopadu roku 1971, tedy před 50 lety.
Do roku 1973 se pak vyráběly čtyřkolové hadraplány, které již nedosáhly slávy původní tříkolky. Původně vozítko pro invalidy nejprve malosériově vyráběli jeho konstruktéři, bratři Stránští, později výrobu převzalo družstvo Solnice.
Velorex při střetu s felicií přišel o kolo, zbyla mu dvě
Vozítka byla osazována dvoutaktními jednoválci a dvouválci z produkce značek Jawa a ČZ o objemu 175, 250 a 350 ccm. K řízení postačil řidičský průkaz skupiny A na motocykl.
Majitelé velorexů se v tuzemsku sdružují v několika klubech a během sezony se setkávají na téměř desítce srazů a rally, z nichž největší je tradiční jarní setkání v Boskovicích. Tříkolové velorexy se v současnosti prodávají za ceny přes 200 000 korun.