Článek
Německá závodní trať Hockenheimring slaví 90. výročí a Porsche s ní. V rámci oslav byl představen i výroční elektrický supersedan Taycan GTS Hockenheimring Edition, k jehož koupi nový majitel získá i speciální výhody, jako dvouleté bezplatné nabíjení na tamní stanici Porsche Experience Center.
Koncept Mission R je blíže realitě. Porsche poodhaluje elektrický cayman na okruhy
Unikátní model Porsche uvedlo s šedým lakem Stone z programu speciálních barev. Karoserie má díky tomu barvu kombinující zlatou a béžovou.
Na B-sloupku najdeme nápis „90 Hockenheimring Edition“ včetně nákresu současného půdorysu trati. Uvnitř zákazníky čeká speciální interiér od divize Porsche Exclusive Manufaktur s černými koženými sedadly, kontrastním prošíváním a dřevěným dekorem.
Speciální edice dorazí na trh jak v domovském Německu, tak v celém zbytku Evropy. Nedočkají se ho naopak zákazníci v USA. Ti, kteří jej zakoupí, dostanou mimo dvouletého nabíjení na okruhu také speciální parkovací místo na akcích Porsche Experience Center a také exkluzivní přístup na tyto akce.
Porsche Taycan má další podivný rekord. Udělalo 69 otoček na ledu
Mimo vizuální úpravy a speciální interiér zůstane Taycan GTS pod kapotou stejný. Nabídne zákazníkům 590 koňských sil, zrychlení z 0 na 100 km/h za 3,5 sekundy a baterii s kapacitou 93,4 kWh. V rámci příplatkové výbavy si lze také zvolit karbon-keramické brzdy. Vzduchové odpružení je u verze GTS ve standardu.
Hockenheimring byl dokončen v březnu 1932 a první závod se na něm jel přesně před 90 lety, 29. května 1932. Byl to motocyklový závod a trať tehdy měla jinou konfiguraci než dnes – byl to v podstatě trojúhelník o délce 12,045 kilometru.
V letech 1938–1965 se tvar z trojúhelníkového přiblížil oválnému a délka klesla na 7,692 km. Vozy dosahovaly velmi vysokých rychlostí, neboť táhlé zatáčky – skoro rovinky – neměly žádné přerušení. V roce 1965, kdy původní okruh v jeho jihozápadní části přeťala dálnice A6, byla postavena nová část s tribunami a paddockem.
O tři roky později, po smrtelné nehodě Jima Clarka, v nejrychlejších částech trati přibyly šikany pro zpomalení závodníků. A v roce 1970 se tu poprvé jel závod formule 1.
Přibližně oválný tvar severovýchodní části okruhu zůstal až do roku 2002, kdy byla trať zkrácena na 4,574 km. Dodnes je však linkou v lese vidět, kudy starší trasa vedla.