Článek
Že ikonické Porsche 911 bude ve své současné generaci, označené 992, i plug-in hybridem, není pochyb už dlouho. Ještě loni ale vývojáři nebyli spokojeni s tím, kolik hmotnosti vozu přidají baterie a elektromotor.
To je už nyní, zdá se, vyřešeno, neboť podle youtubového kanálu CarSpyMedia, který se zabývá špionážními videi prototypů dosud nepředstavených aut, už se hybridní devětsetjedenáctka testuje na Severní smyčce německého Nürburgringu.
Vůz má mít označení Turbo E-Hybrid nebo Turbo S E-Hybrid, což by odpovídalo staršímu náznaku šéfa značky Olivera Blumeho, že plug-in hybridní model bude vrcholem nabídky devětsetjedenáctky. Podobně to Porsche dělá u panamery a cayenne, tam jsou také vrcholem hybridní verze.
Porsche poodhaluje 718 GT4 RS, na Nordschleife je o dalších 23 sekund rychlejší
Podle starších informací má hybridní 911 upřednostňovat výkon před nízkou papírovou spotřebou paliva, což je přesně to, co od špičkového porsche zákazníci i fanoušci chtějí. Testování na videu odpovídá právě zkoušení, jak se vůz vypořádá s dlouhodobě vysokými nároky.
Testovací pilot ho rozhodně nešetří, ovšem ve dvou místech si všímáme něčeho, co nám říká, že vývoj ještě zdaleka není u konce. Je to dvojité či až trojité ohromné propružení zádě v čase 0:20 – odpružení by mělo hlídat pohyby auta podstatně lépe – a nestabilita vozu v čase 0:45, kdy asi chybělo docela málo od neplánovaného výletu do kačírku a nedejbože do zdi. Řidič poté jede chvíli zvolna, takže to mohlo být selhání techniky, ale to bychom spekulovali.
Porsche se nechce vzdát atmosférických motorů, ve Stuttgartu mají plán
Testované auto je patrně americká verze, soudě dle toho, že má vzadu malou značku a o brzdové světlo i blinkr se vzadu stará stejný červený segment. To ale neznamená, že by se plug-in hybridní 911 neprodávala v Evropě.