Článek
Představení prvního ryze elektrického Porsche s názvem Taycan se odehraje až za několik dní. Přesto – nebo možná právě proto, abychom se všichni těšili – se už nyní dozvídáme o úspěchu – rekordu vozu na Severní smyčce Nürburgringu.
Je to sice „jen“ rekord ve své, poměrně úzce specifikované třídě – silniční čtyřdveřové bateriové elektromobily –, ale i tak to je úspěch. Čas 7:42,34 staví taycan na roveň takovým porsche, jejichž schopnosti bude málokdo zpochybňovat - Caymanu GT4 gen. 981, který zajel stejný čas v roce 2015, a 911 GT3 gen. 997, kterou zase řídil legendární závodník Walter Röhrl.

Prototyp Porsche Taycan na Severní smyčce Nürburgringu.
Taycan jel variantu trati, která už dnes není pro oficiální pokusy o rekord tak běžná – měla délku 20,6 km. Např. prototyp Volkswagen ID.R, který letos zajel absolutní rekord elektromobilů, jel na plné variantě trati s délkou 20,832 km. Jeho čas byl 6:05,336.

Tato zatáčka se jmenuje Aremberg a nepatří k nejjednodušším úsekům trati.
Automobilka uvedla, že oním rekordním vozem je varianta se dvěma elektromotory o celkovém výkonu větším než 600 koní; přesné číslo neuvedla. Samozřejmostí je pohon všech kol a vůz má „Porsche 4D-Chassis Control“.
To je systém, který má analyzovat a synchronizovat všechny systémy šasi, a to v reálném čase. Má to zahrnovat adaptivní vzduchové odpružení a elektromechanickou stabilizaci bočních náklonů, to vše s cílem podat co nejlepší výkony. Na detaily tohoto systému si ale budeme muset ještě pár dní počkat.