Článek
Vznik legendárního modelu si Porsche připomene výstavou ve svém muzeu, která se bude typu Carrera RS 2.7 věnovat od 20. září letošního roku.
Když model v roce 1972 debutoval, byl nejvýkonnější verzí 911 na silnici. Auto mělo širší karoserii, zadní spoiler a přední splitter. Porsche také použilo tenčí materiál na karoserii a ubralo ze zvukové izolace kvůli úspoře váhy.
Porsche vytvořilo speciální taycan k 90. výročí okruhu Hockenheimring
Pod kapotou RS 911 se nacházel plochý šestiválec s objemem 2,7 litru o výkonu 207 koňských sil a 255 Nm točivého momentu. K dispozici byla třeba i verze Sport bez zadních sedadel a loketních opěrek nebo balíček Touring, který byl naopak pohodlnější a vozu přidal na hmotnosti o 115 kilogramů.
Velkého milníku v rámci automobilismu dosáhla Carrera RS 2.7 na poli rychlosti, protože dokázala z 0 na 100 km/h zrychlit za 5,8 sekundy, čímž se stala prvním sériově vyráběným vozidlem na světě, který to zvládl za méně než 6 sekund. Verze RS byla pak také první sériovým Porsche, na kterém se objevilo zadní křídlo.
Srdce staromilce zaplesá: Porsche uvádí 911 Sport Classic
Porsche původně zamýšlelo vyrobit jen 500 exemplářů pro závody Group 4 Special GT, ale zájem o vůz byl velký i mezi širší veřejností. Německá automobilka proto nakonec vyrobila celkem 1580 exemplářů. Celých 1308 bylo ve verzi Touring, 200 ve specifikaci Sport, 17 v základná variantě a 55 speciálně upravených na závodní okruhy.