Hlavní obsah

Porsche slaví 50. výročí ikonické Carrery RS 2.7

Porsche slaví významné výročí v rámci svého nejoblíbenějšího modelu 911. Před 50 lety se poprvé na trhu představila specifikace RS 2.7 a zrodilo se tak Porsche se spoilerem a splitterem.

Foto: Porsche

Výročí Porsche Carrera RS 2.7

Článek

Vznik legendárního modelu si Porsche připomene výstavou ve svém muzeu, která se bude typu Carrera RS 2.7 věnovat od 20. září letošního roku.

Když model v roce 1972 debutoval, byl nejvýkonnější verzí 911 na silnici. Auto mělo širší karoserii, zadní spoiler a přední splitter. Porsche také použilo tenčí materiál na karoserii a ubralo ze zvukové izolace kvůli úspoře váhy.

Porsche vytvořilo speciální taycan k 90. výročí okruhu Hockenheimring

AutoMoto

Pod kapotou RS 911 se nacházel plochý šestiválec s objemem 2,7 litru o výkonu 207 koňských sil a 255 Nm točivého momentu. K dispozici byla třeba i verze Sport bez zadních sedadel a loketních opěrek nebo balíček Touring, který byl naopak pohodlnější a vozu přidal na hmotnosti o 115 kilogramů.

Foto: Porsche

Výročí Porsche Carrera RS 2.7

Velkého milníku v rámci automobilismu dosáhla Carrera RS 2.7 na poli rychlosti, protože dokázala z 0 na 100 km/h zrychlit za 5,8 sekundy, čímž se stala prvním sériově vyráběným vozidlem na světě, který to zvládl za méně než 6 sekund. Verze RS byla pak také první sériovým Porsche, na kterém se objevilo zadní křídlo.

Srdce staromilce zaplesá: Porsche uvádí 911 Sport Classic

AutoMoto

Porsche původně zamýšlelo vyrobit jen 500 exemplářů pro závody Group 4 Special GT, ale zájem o vůz byl velký i mezi širší veřejností. Německá automobilka proto nakonec vyrobila celkem 1580 exemplářů. Celých 1308 bylo ve verzi Touring, 200 ve specifikaci Sport, 17 v základná variantě a 55 speciálně upravených na závodní okruhy.

Související témata:

Související články

Výběr článků

Načítám