Článek
Ještě před svým odhalením dosahovalo Porsche Taycan na Nordschleife na mnohé rekordy. V srpnu 2019 projela verze Turbo okruh za 7 minut a 42 sekund s testovacím jezdcem Larsem Kernem za volantem předprodukčního prototypu.
První elektromobil značky byl sesazen z trůnu v září 2021, kdy Tesla Model S Plaid dokončila kolo za 7 minut a 35 sekund. Nyní německá značka získává titul zpět s modelem Turbo S, a to se stejným řidičem.
Sportovní sedan byl vybaven novou sadou Performance a aktivním podvozkem. Kromě nutného ochranného rámu a závodních sedadel byl ve zcela sériovém stavu a vážil jako standardní Taycan Turbo S. Rekord na 20,8 km dlouhém okruhu byl notářsky ověřen.
Sada Performance, která je zatím k dispozici jen pro nejvýkonnější verzi Turbo S pro německý trh, obsahuje 21palcová kola se sportovními pneumatikami Pirelli P Zero Corsa se silniční homologací. Jejich směs je podobná jako u závodních plášťů, software elektromobilu je jejich vyšší přilnavosti přizpůsoben.
První jízda s Porsche Taycan: Elektromobil pro řidiče nabídne na okruhu až nepříjemný zážitek
„V minulosti se do času 7:33 dostaly pouze čistokrevné supersportovní vozy,“ říká Kern. „Díky nové výkonnostní sadě jsem byl schopen zatlačit ještě tvrději a auto bylo ještě přesnější a hbitější.“
Klíčovým faktorem byl také samotný výkon modelu Turbo S, dosahující až 460 kW (625 k), který lze s aktivním systémem Launch Control z klidového stavu krátkodobě zvýšit až na 560 kW (761 k).