Článek
Je opravdu škoda, že tohle je jen koncept. Taková nádhera by slušela každému okruhu i silnici. Má spousty zajímavých detailů, kterých si všimne i člověk neznalý historických vozidel.
Jen se podívejte třeba na kapotu – víčko nádrže v jejím středu, v jasném jiskřivém chromu. Není to všem jasné? Nebo ta zrcátka? A co takhle světla s křížem...
Ale to hlavní je za sedadly. Je to to vyboulení ve stylu 911 Speedster z roku 1988. Jenže tady samozřejmě ladněji tvarované, efektní a efektivní. A navíc se dá i nasadit střecha. Není to sice žádná symfonie na eleganci a rychlost servomotorků, tady se plachta musí natahovat ručně, ale i tak se to počítá.
Pokud se vám varianta Speedster líbí, pak se možná jednoho dne dočkáte, že se zase na silnice vrátí. Vždyť první takový typ vyjel v roce 1952 a zatím poslední byl vyroben v roce 2010 v malosériové produkci 356 exemplářů.
Uvnitř se také nezapře, že to má být závoďák. Takže klasická sedadla nahradila ta závodní z karbonu, zato tu už nezbylo místo pro klimatizaci, navigaci… Tohle je puristický vůz pro závodní vyžití.
A když závodní, tak i základ vozu je třeba mít pořádně nadupaný. To, co je pod kapotou, totiž vychází z 911 GT3. Takže plochý šestiválec nad zadními koly produkuje výkon 500 koní a přes manuální šestistupňovou převodovku vše posílá na všechna jednadvacetipalcová kola.