Článek
Produkční boxster už sice svou výroční edici má v podobě nedávno odhaleného Boxsteru 25, ale automobilka připomíná i původní koncept, na jehož základě produkční boxster vznikl. Ten měl být původně odhalen na ženevském autosalonu v březnu 1993, ale byl hotový už před lednovým Detroitem, a tak se automobilka rozhodla nečekat a odhalila ho tam.
Pro automobilku to byl návrat k otevřenému autu s plochým motorem, boxerem, uprostřed; v letech 1969-1976 vyráběla model 914. Novinkou ale bylo jméno, které je spojením slov „boxer” a „roadster”. A také design, v němž Grant Larson dostal volnou ruku.
„V říjnu 1991 jsem navštívil tokijský autosalon. Audi tam ukázalo koncept Avus Quattro. ... Rozhodli jsme se postavit showcar,” vzpomíná Larson a dodává, že všechno kreslil ve 2D, nikoliv na počítači, jak se to dělá dnes. Modelář Peter Müller pak pouze z kreseb, bez kót, vytvářel hliněné modely.
Koncept pro autosalon měl schválně proporce typické pro auto s motorem uprostřed - krátký zadní převis, delší přední, spoustu místa mezi dveřmi a zadní nápravou, a hlavně, centrální výfuk.
V Detroitu sklidil vůz ohromný ohlas, dokonce až takový, že Larsonův tým dostal za úkol přepracovat produkční boxster tak, aby více odpovídal konceptu. Výsledkem byl vůz, který od té doby žije už ve čtvrté generaci.