Článek
Třebaže ještě před dvěma a půl roky Frank Walliser, viceprezident automobilky Porsche pro řady 911 a 718, nebyl příliš nakloněn ideji elektrického sporťáku jako nástupce současného boxsteru a caymanu, dnes je jasné, že se takových vozů dočkáme už relativně brzy. Jinými slovy, v jejich příští generaci.
Automobilka totiž podle informací německého magazínu Automobilwoche přebudovává svou mateřskou továrnu v Zuffenhausenu tak, aby mohla na jedné lince vyrábět konvenční 911 i elektrické 718. Investice má být okolo půl miliardy eur, tedy 12,2 miliardy korun.
Porsche Taycan má další rekord, tentokrát v nabíjení

Porsche si do roku 2025 stanovilo za cíl prodávat aspoň třetinu aut čistě na elektřinu. Taycan je začátek, nový macan je dalším krokem - a řada 718 patrně následuje, a to už příští rok. Tehdy má být sériová výroba elektrických 718 zahájena.
Magazín dále píše, že elektrické 718 budou vycházet z konceptu Mission R, který se ukázal mimo jiné na loňském autosalonu IAA v Mnichově. Produkční vozy mají stát na zkrácené verzi platformy PPE, kterou automobilka vyvíjí spolu s Audi už několik let a která má podporovat 800V architekturu pohonného ústrojí.
Další elektrické Porsche? Nová 718 má být sportovním autem budoucnosti

To má umožnit nabíjení výkonem až 270 kW. Další technické údaje zatím nejsou známy ani zhruba, ovšem hovoří se o tom, že nové 718 mají na jedno nabití ujet až 400 km a vývojový cíl pro hmotnost je 1655 kg. To je na konvenční sporťák příliš, ale na elektromobil je to hezká hodnota.