Článek
Je to pár dní, co Porsche představilo model Taycan – elektrické superauto, které dobře vypadá, má parametry, jaké od Porsche zákazníci očekávají, a stojí ohromné peníze. Prostě úspěch zaručen. Také na něj značka registruje už přes 30 000 předobjednávek (mimochodem, i Volkswagen ID.3, který stojí zlomek, jich má méně).
Elektrická budoucnost značky tedy vypadá zatím slibně. Samozřejmě musíme počkat na první testy a zkušenosti majitelů.
Ovšem Porsche se do elektrifikace pustilo s vervou a připravuje další modely. Zatímco nad elektrifikací ikony svého výrobního programu, tedy Porsche 911, ještě rozpačitě vrtí hlavou, tak u modelu 718 Cayman už to potvrdili. Kdo konkrétně? Nikdo jiný než místopředseda značky Lutz Meschke. Ten pro AutoExpress dokonce řekl, že auto bude potřebovat novou elektrickou platformu, kterou by sdílelo s dalšími značkami. To znamená, že firmy Porsche a třeba Audi by mohly společně sdílet EV platformu.
Takže si to dejme dohromady. Porsche chce mít další modely elektrifikované. Model 911 dostane hybridní verzi, ale zatím ne elektrickou. To 718 Cayman bude sdílet kompletně elektrickou platformu s jinou značkou.
Nedávno jsme Vám přinesli několik zpráv ze značky Audi. Jedna byla o tom, že Rimac bude spolupracovat s Audi na vývoji elektrické platformy pro R8. To už nám tady dost souvisí. A že Audi TT bude také jen elektrické? Co má ještě menšího Porsche ve svém programu? Samozřejmě – 718 Boxster. A co SUV Macan a Cayenne? O nich se už mluvilo – ty jsou na elektrickém programu nejdřív. Jak jsme je jmenovali, tak se začnou představovat. Macan by měl přijít v roce 2021.