Článek
Už delší dobu se ví, že Porsche Macan bude ve své druhé generaci plně elektrické; mělo by se představit v příštím roce. Ta současná ale ještě podle automobilky má co říct, a proto dostala drobnou modernizaci.
Ve všech svých verzích, třebaže automobilka ukázala jen S a GTS ve dvou variantách, dostal macan novou příď a pár dalších detailů. Ve standardní výbavě jsou LEDková světla a na výběr je ze sedmi nových designů kol ve velikostech od 19 do 21 palců.
Verze GTS, která je po konci Turba vrcholem nabídky, má odlišnou příď i záď oproti ostatním verzím. Také má upravené vzduchové odpružení a sedí o 10 mm blíž vozovce.
V interiéru zůstal beze změny displej, ovšem středová konzole kolem nového, kratšího voliče převodovky pozbyla tlačítek ve prospěch dotykové plochy. Stále však mají „tlačítka” své pevné místo. Standardním prvkem rovněž v novém hávu jsou hodiny na středu palubní desky a také tu jsou nové volanty.
Změny proběhly také pod kapotou. Standardní verze má stále dvoulitrový čtyřválec, ovšem posílený na 265 koní. Verze S dostala 2,9l šestiválec místo třílitrového a nabízí nově 380 koní a konečně 2,9l V6 verze GTS dává 440 koní a 549 N.m, skoro tolik, jako dřív verze Turbo. Má zvládnout stovku za 4,3 sekundy a jet nejvýše 272 km/h.
Všechny motory jsou samozřejmě přeplňované turbodmychadly a jsou uloženy podélně před přední nápravou, jako dosud. Spotřeba paliva má být 10,1-10,7 l/100 km pro Macan, 11,1-11,7 l/100 km pro Macan S a 11,3-11,7 l/100 km pro Macan GTS.
Nové vozy je podle tiskové zprávy možné už objednávat, ovšem český konfigurátor je zatím nenabízí a není znám ani ceník. První zákazníci je dostanou v říjnu letošního roku.