Článek
Jistě jste už slyšeli názor, že dnešní SUV končí na polní cestě, že skutečný terén nezvládnou. Nakolik to je pravda v případě Porsche Cayenne, jsme dostali příležitost vyzkoušet v Polsku, kde automobilka slavila 70 let svých sportovních aut. [celá zpráva]
Počasí nám nepřálo - bylo deštivo. V tomto případě to ovšem znamenalo ještě větší prověření terénních schopností; déšť znamená kluzký povrch a bláto, jezdíte-li mimo asfalt. Polygon nebyl dlouhý a ani za mokra nijak extra náročný, ale zajímavý byl rozhodně, pokud podobnými místy nejezdíte každý víkend.
V některých jízdních režimech umí uzamykat diferenciály
Jako spousta dalších podobných aut, i Cayenne má ve výbavě možnost volby jízdních režimů. Ovšem, podle toho, který zvolíte, může vůz plně nebo částečně uzamknout středový a zadní diferenciál.
Právě díky tomu nemá Cayenne problém, když se některá dvě z jeho kol dostanou do vzduchu. Zkřižitelnost náprav není velká, zdvih vzduchového odpružení také ve světě offroadů moc ne.
Ovšem, právě díky uzavíratelným diferenciálům vůz nemá problém se situací, kdy dvě protilehlá kola přijdou o trakci. Čtyřkolky s otevřenými diferenciály by se v takové chvíli zastavily, protože by na kola s trakcí nedokázaly přenést dost síly, aby se vůz pohnul.
Boční náklon byl extrémní, sjezd do příkopu vůz hlídal sám
Když jsem za volantem černého Cayenne najel na nakloněnou část trati, říkal jsem si, že už už musíme skončit „na budce”. Video trochu zkresluje, ale náklon to byl opravdu velký.
Stejně tak byl vážně prudký sjezd do příkopu s malou kaluží vody; visel jsem na bezpečnostním pásu. Tato překážka měla demonstrovat funkci asistenta pro sjíždění prudkých kopců. Instruktor velel pustit brzdu, načež vůz velmi pomalu a plynule sjel dolů.
To znamená, že pokud na vašich cestách občas potkáte terén těžší než polní cestu, Cayenne s ním nebude mít problém. A víc než to, po čem jedete, bude třeba hlídat, abyste nepodřeli lak.