Článek
Dosud se o tom jen mluvilo, nyní to je jistota - Porsche 911 dostalo manuální převodovku. Stejně jako u minulé generace je sedmistupňová. Sedmička je v horní řadě rychlostí, napravo od pětky.
Manuální převodovka je bez příplatku a pojí se k ní paket Sport Chrono, jehož součástí jsou dynamické silentbloky motoru a převodovky, automatické meziplyny při podřazování a volba jízdních režimů včetně jednoho individuálního. Místo elektronicky řízeného diferenciálu je mezi zadními koly také poctivý mechanický samosvor s funkcí vektorování točivého momentu.
Jedinou nevýhodou ve srovnání s PDK je zrychlení - zatímco dvouspojka s paketem Sport Chrono má zvládnout zrychlení na 60 mph (97 km/h) za 3,3 sekundy, manuálu to trvá 4 s. Na druhou stranu, kdo si koupí manuál, o honění zlomků sekundy ve zrychlení stejně nejspíš nemá zájem tolik, jako o starosvětské potěšení z jízdy.
Manuál jsme zatím v českém ani v německém konfigurátoru nenašli, ale v tom americkém ano. Všechny tyhle věci tam dostanete k převodovce bez dalších příplatků, tj. u Carrery S za základních 113 300 dolarů (2,6 milionu korun). V Česku začíná Carrera S s osmistupňovou dvouspojkou PDK na rovných 3,24 milionu korun. Manuál by tedy měl stát stejně.
Škoda ukazuje novou Octavii, výrazně povyrostla a poprvé půjde dobíjet
Zatím není známo, k jakým dalším verzím bude manuál v nabídce, ale dá se předpokládat, že to budou nejméně čtyři „eska” - Carrera S, Carrera S Cabriolet, Carrera 4S a Carrera 4S Cabriolet.