Hlavní obsah

Policie ČR převzala první elektromobily ve své historii. Přijdou na 30 milionů

První dvacítka z celkem 38 elektromobilů Hyundai Ioniq je od čtvrtka 18. června v rukou Policie ČR. Auta míří na místní oddělení v Praze. Jejich celková cena činí zhruba 30,6 milionu korun.

Nové Hyundaie pro Policii ČRVideo: Pavel Jaňurek, Novinky

Článek

Dvacet elektromobilů Hyundai Ioniq stojí vyrovnaných před Krajským ředitelstvím policie hlavního města Prahy. U nich stojí dvacet policistů v rouškách, kteří s nimi budou v pražských ulicích jezdit. A Martin Saitz, šéf českého zastoupení značky Hyundai, je slavnostně předává do rukou ředitele pražského krajského ředitelství policie brigádního generála Tomáše Lercha.

Pražská policie tak převzala prvních dvacet z celkem 38 elektromobilů Hyundai Ioniq. Podle Lercha to jsou historicky první elektromobily v policejních barvách. Jeden kus stojí daňové poplatníky 805 tisíc korun včetně vybavení; auto samotné přijde na 735 tisíc, vybavení na 70 tisíc. Kromě majáků v modré a červené barvě na střeše, rozhlasového zařízení a polepů jinou výbavu nemají.

Foto: Marek Bednář, Novinky

Policie převzala 20 nových elektromobilů Hyundai Ioniq.

Nebudou měřit rychlost, ani to nebudou tzv. prvosledová vozidla, která jedou zasahovat na základě oznámení na nouzovou linku 158. Budou sloužit jako hlídková vozidla; počítá se ale s tím, že se mohou zúčastnit pronásledování.

Kalifornští policisté museli honičku vzdát, jejich tesla se začala vybíjet

AutoMoto

Jejich posádky tedy budou mít instrukce nenechat spadnout hladinu nabití baterie pod určitou úroveň. K nabíjení budou prozatím využívat zejména veřejné nabíjecí stanice – podle Lercha ale nebudou využívat svého práva doplňovat palivo přednostně, vyplývajícího ze zákona 361/2000 Sb. – a také nabíječky v rámci zařízení služeb ministerstva vnitra. Policie ovšem buduje i síť vlastních nabíječek.

Foto: Marek Bednář, Novinky

Policie převzala 20 nových elektromobilů Hyundai Ioniq.

Ioniqy si policie vybrala na základě zkoušení různých elektromobilů během loňského roku. Provozní náklady na elektromobil jsou samozřejmě nižší než u konvenčního vozu. Podle slov Tomáše Lercha však toto nebyla primární motivace k jejich pořízení – důležitější byl provoz s nižšími lokálními emisemi škodlivin.

Související články

Výběr článků

Načítám