Hlavní obsah

Polestar 1 už se vyrábí. Bude stát jako limuzína

Novinky, fra

Auto, které všichni bohatí zákazníci, nespokojující se pouze s volvem, netrpělivě očekávají, je se stává realitou. Od konceptu se Polestar 1 přesunul do světa sériové výroby a továrna v čínském Čcheng-tu začala plnit svoji funkci.

Foto: Polestar

Polestar 1

Článek

Zcela nová továrna má za úkol v naprosto perfektním prostředí a za použití nejmodernějších technologií vyrábět velmi sofistikované vozy Polestar 1. Sofistikované proto, že jejich karoserie je kompletně celá z uhlíkových kompozitů, což není jednoduchá záležitost pro sériovou výrobu.

Proto musela být postavena celá nová továrna, která si s tím poradí. Navíc je Polestar 1 hybridem, a i to je výzva pro technology. Je jediným modelem téhle značky, který ještě bude mít spalovací motor, ostatní modely už budou jen elektrické. Takže kvůli jednomu modelu musí být připravena linka na osazování spalovacími agregáty.

Foto: Polestar

Továrna Polestar v čínském Chengdu

První model s lakonickým názvem 1 je hybridní kupé, které má mít kombinovaný výkon 440 kW (600 koní) a točivý moment 1000 Nm. Toho má být dosaženo díky dvojici elektromotorů na zadní nápravě. Auto dokáže jet i čistě na elektrický pohon, na nabitý akumulátor nabídne dojezd až 150 km.

Šéf značky Polestar Thomas Ingenlath také sdělil, kolik bude auto stát – v přepočtu zhruba 3,87 milionu korun. Pro srovnání, základní cena osmiválcového BMW řady 7 je těsně pod třemi miliony korun. I přes takhle ohromnou cenu je ale poptávka tak velká, že ještě před začátkem výroby bylo vyprodáno všech původně plánovaných 1500 vozidel. A tak to vypadá, že omezená série zas tak omezená nebude a Polestar kapacity navýší.

Polestar byla ještě nedávno firma, která se zabývala tuningem vozidel značky Volvo. Pak ji Volvo koupilo, zabalilo do svého portfolia a vytvořilo z ní tovární tuning. Minulý rok se z Polestaru ale zase stala samostatná značka. Tentokrát začala vyvíjet vlastní modely na bázi volva.

Související články

Výběr článků

Načítám