Článek
Mini připravuje novou generaci countrymanu, která bude založena na nové platformě FAAR sdílené s novým BMW řady 2 Active Tourer a X1 příští generace. Všechny tři vozy budou sjíždět z pásů automobilky v německém Lipsku. A podle informací Autocaru dostanou i velmi výkonný plug-in hyrbidní pohon, který se z větší části spoléhá na elektřinu.
V případě countrymanu půjde o nejvýkonnější sériový vůz značky Mini v historii. Elektrifikované hnací ústrojí bude kombinovat 1,5litrový přeplňovaný zážehový tříválec s elektromotorem.
Test Mini Countryman s obytnou vestavbou: Hipster na čundru
Systémový výkon se očekává na hranici o 237 kilowattů, 322 koní. Standardem bude pohon všech kol a baterie o kapacitě 14,2 kWh poskytne energii až na 88 kilometrů čistě elektrického dojezdu, uvádí zpráva.
Pro srovnání, současný Countryman Cooper S E All4 aktuálně nabízí 160 kW, 220 k, a na jedno nabití dokáže ujet až 57 km. Prozatím není jasné, zda tento výkonný nový hybrid obdrží odznak JCW, i když víme, že Mini plánuje v budoucnu používat tuto příponu i u elektrifikovaných modelů.
Motorová paleta novinky bude údajně obsahovat i méně výkonnou verzi stejného plug-in hybridního ústrojí se systémovým výkonem 177 kW, 241 koní. Počítá se opět i s 1,5 a dvoulitrovým zážehový motorem, stejně jako s dvoulitrovým dieselem.
Mini uvede poslední nový model se spalovacím motorem v roce 2025
V neposlední řadě se později údajně připojí plně elektrická verze se standardním pohonem všech kol, což má umožnit právě platforma FAAR, která je evolucí základu UKL, na kterém stojí předchůdce.
Zatím není oficiálně potvrzeno, kdy se nový countryman představí, očekává se ovšem, že by tomu mělo být ještě v letošním roce.