Článek
Tanky nemají natáčecí kola, a tak zatáčejí rozdílnou rychlostí pohybu pásů na každé straně. Proto se taky zvládnou otočit doslova na místě - řidič prostě rozpohybuje každý pás jiným směrem. Pick-up Rivian R1T to má umět taky.
Původní video, které funkci ukazovalo, bylo odstraněno. Ještě předtím ho ale stihl zachytit youtuber Sean, který stojí za kanálem Detached Garage. O režimu Tank Steer ve svém předlouhém videu hovoří zhruba od začátku 16. minuty. A od času 15:39 se na něj můžete i podívat.
Když si v popisku videa na YouTube najdete zdrojové video tohoto jízdního režimu, zjistíte, že bylo odstraněno, a také proč - Rivian si nárokuje autorská práva. Video se totiž objevilo na soukromém účtu, nikoliv oficiálním, a právě proto existují pochyby o pravosti.
Kdyby však video pravé nebylo, proč by si automobilka nárokovala autorská práva? Původní vysvětlení, tedy že video má být součástí připravované reklamy na Rivian R1T, tak dostává trochu víc důvěryhodnosti.
Jedno je jisté. Tank Steer je v případě elektromobilu možné udělat, pokud bude mít auto na každém kole nezávislý elektromotor - a to R1T mít bude. Stačí, aby řídící elektronika umožnila kolům na každé straně otáčet se jiným směrem, jako to dělají pásy tanku.
Samozřejmě že tahle frajeřina, kterou auto předvedlo na videu, nebude nic zdravého pro podvozek, zejména na pevném podkladu. Také se bude auto chovat různě v terénu a na silnici, s naloženou korbou i kabinou a prázdné. Ovšem, nemožné to není.