Článek
Sedan 408 byl původně představen v roce 2014 a v roce 2018 prošel jemným faceliftem, což z novinky činí druhou velkou aktualizaci v životním cyklu modelu.
Rozměry se nezměnily, na délku má 4 750 mm a rozvor náprav činí 2 730 mm. To dokazuje, že je stále založen na stejné architektuře EMP2, kterou používala také předchozí generace globálního modelu 308.
Jak se dalo očekávat, nový sedan 408 sdílí několik dílů se svým předchůdcem, včetně profilu. Přední část však byla kompletně přepracována s agresivními světlomety a charakteristickými svislými „tesáky” na předním nárazníku podobně jako u nové 308 a faceliftované 3008.
Test Peugeotu 308: Atraktivní kompakt se slušnou technikou
Stejně tak se zvětšila maska chladiče s moderním vzorem a novým znakem Peugeotu. Změny jsou stejně působivé i vzadu. Tříprostorový sedan využívá tenčí zadní LED světla, která jsou propojena černým pruhem, jako u větší 508.
Uvnitř kabiny získává 408 novou verzi takzvaného icockpitu. Přepracovaná palubní deska má vysoko umístěný 12palcový digitální přístrojový štít, 10palcový dotykový displej infotainmentu s tlačítka zkratek ve stylu letadla vespod. Nechybí ani typický volant Peugeotu s malým průměrem a nové hliníkové obložení.
Peugeot chystá návrat čtyřek, poodhalil model 408
Pod kapotou je přeplňovaný zážehový čtyřválec 1,6 litru s výkonem 125 kW, 170 k, a točivým momentem 250 Nm. Výkon je přenášen na přední nápravu prostřednictvím šestistupňové samočinné převodovky. K mání nejsou elektrifikované jednotky, jako jsou plug-in hybridy evropské řady, protože tato platforma s nimi není kompatibilní.
Novinka se na čínském trhu zařadí mezi silnou konkurenci kompaktních sedanů. Do Evropy se nedostane, stejnojmenný crossover s tímto vozem nebude mít nic společného.