Článek
Dvoubarevný koncept zaujme už na první pohled svým agresivním vzezřením. Čelní maska má nepřehlédnutelné nasávací otvory, rovněž přední i originálně pojatý zadní nárazník působí velmi výrazně.
Některé prvky ale vycházejí ze sériového provedení – základní tvar karoserie a světlomety. Uvnitř jsou čtyři samostatná skořepinová sedadla čalouněná hnědou kůží.
Peugeot se chlubí rozložením váhy mezi nápravy v poměru 60:40 (což není daleko od ideálního 50:50), samotná hmotnost vozu činí 1550 kilogramů (3,1 kg/1 k).
Dostal rozchod rozšířený o 80 mm, použité pneumatiky mají rozměr 235/35 R19. Brzdový systém nabízí vzduchem chlazené kotouče o průměru 380 mm se čtyřmi písty, vzadu kotouče o průměru 290 mm.
Celkový výkon 500 koní
O pohon vozu se starají celkem tři zdroje: benzínový čtyřválec 1.6 THP o výkonu 270 koní (199 kW), dále elektromotor o výkonu 85 kW/115 k, spojený se šestistupňovou převodovkou. Elektromotory jsou celkem dva, druhý se stejným výkonem pohání zadní nápravu.
Peugeot 308 R HYbrid o celkovém výkonu 500 koní nabídne pohon všech čtyř kol a dosahuje elektronicky omezené rychlosti 250 km/hod.
Zrychlení z 0 na 100 km/h je otázkou čtyř sekund, jeden kilometr s pevným startem podle automobilky zvládne za 22 vteřin.
Může se vám hodit na službě Firmy.cz: