Článek
Peugeot za svou historii vyrobil už sedm milionů kompaktních hatchbacků. I přes popularitu crossoverů a SUV zůstává tento segment základem nabídky každé velké značky v Evropě, Peugeotu nevyjímaje.
Nová 308 proto hraje významnou roli v nastolení nového postavení značky v rámci koncernu Stellantis, kde platí za mezičlánek mezi mainstreamovými a prémiovými automobilkami. To reprezentuje i nové logo, které má 308 jako první vůz. Stylizovaný erb se lvem je umístěn i na blatnících.
Peugeot má nové logo
Vyjímá se ale nejviditelněji na obrovské masce chladiče. Světlomety mají technologii vykrývání okolního provozu v dálkovém režimu a jsou podobně jako u modelů 208, 2008, 508 a faceliftovaných SUV stylizovány do lvích zubů výraznými LED prvky. Záď pak zaujme spojenými svítilnami a rovněž výrazným tvarováním nárazníku.
Vůz na inovované modulární platformě, kterou využil i prémiový bratr DS 4 druhé generace a počítá s ní například i budoucí Opel Astra, narostl. Má o 55 mm delší rozvor náprav, který činí 2675 mm a na délku měří 4367 mm, což je mezigeneračně o 114 mm více. Designu prospívá snížení výšky o 20 mm na 1441 mm, do šířky novinka narostla o 19 mm na 2062 mm.
DS 4 se představuje ve druhé generaci
Uvnitř se Peugeot drží takzvaného i-cockpitu, tedy digitálního přístrojového štítu nad malým volantem. Architektura vnitřku připomíná větší 508, ovšem multimediální systém je zcela nový. Má 10palcovou obrazovku uprostřed s dotykovými i fyzickými klávesami pro přístup do oddělených menu.
Inovovaná platforma umožňuje zástavbu baterií, což Peugeot využije pro zástavbu plug-in hybridního ústrojí. V nabídce se objeví ve dvou variantách se systémovými výkony 180 a 225 koňských sil. Vždy jde o kombinaci zážehové přeplňované šestnáctistovky, samočinné osmistupňové převodovky a pohonu předních kol.
Život s plug-in hybridním Peugeotem 3008: Závěr dlouhodobého testu
Lithium-iontová baterie má kapacitu 12,4 kWh. Přes Wall Box (32 A) trvá plné nabití 1 hod 55 min pomocí palubní nabíječky o výkonu 7,4 kW.
V motorové paletě zůstávají i zážehové a vznětové motory. Zážehová tříválcová dvanáctistovka nabídne výkon 110 či 130 koní. Vznětová čtyřválcová patnáctistovka má 130 koní. K dispozici je u 130koňových variant i osmistupňová samočinná převodovka.
Nový Peugeot 308 se na evropský trh dostane ve 2. pololetí roku 2021 a bude se vyrábět ve francouzské automobilce v Mylhúzách.