Článek
Překvapení se nekoná, design je jen evolucí stávajícího modelu. Nové „béčko” také navazuje na novou (a velikostně menší) třídu A, ze které si přebralo třeba kokpit. Obě auta jsou postavena na stejné platformě MFA.
Podle dostupných informací je nová třída B dlouhá 4359 mm, široká 1786 mm a vysoká 1557 mm. Rozvor náprav stoupl na hodnotu 2929 mm, vzadu se tak bude pohodlně sedět i vyšším cestujícím.
Zavazadelník má hodnotu 455 až 705 litrů podle posunutí zadních sedaček. Kola jsou v rozmezí 16 až 19 palců.
Uvnitř je až desetipalcový displej multimediálního systému, a jak je nyní obvyklé, i digitální přístrojový štít. Systém převzatý z třídy A komunikuje s infotainmentem, jinými slovy systém reaguje na běžné povely typu „je mi zima” a v autě přitopí.
Bezpečnostní výbava z třídy S
V nabídce jsou dvě verze podvozku, slabší motorizace mají vzadu klikovou nápravu, výkonnější pak čtyřprvkové zavěšení. Základem jsou benzínové čtyřválce o výkonu 100 a 120 kW (136/163 k).
Ty doplňuje naftová patnáctistovka původem od Renaultu o výkonu 85 kW / 115 koní a dvoulitr naladěný na 110 kW (150 k), respektive 140 kW (190 k). Na přímo řazené převodovky zapomeňte, automatické převodovky jsou standardem pro všechny motorizace.
Třída B dostala i „nálož” bezpečnostních a asistenčních systémů z nejluxusnější třídy S – tedy nejenom hlídání pruhů a předcházení čelním srážkám, ale i částečně autonomní řízení v nižších rychlostech, detekci chodců i cyklistů.
Prodej bude zahájen již v prosinci, prodejní cenu zatím výrobce neoznámil. První dodávky zákazníkům proběhnou v únoru příštího roku.