Článek
Na některých dopravní tepnách se ale povolená rychlost nezmění. Na pařížském okruhu, tedy bulváru Périphérique, bude nadále maximální rychlost 70 kilometrů v hodině.
Podle radnice není změna tak radikální. Upozornila, že už před vstupem „plošné třicítky“ v platnost byla v 60 procentech pařížských ulic rychlost omezena na 30 kilometrů v hodině.
„Snížit rychlost znamená také snížit počet vážných nehod (mezi auty a chodci),“ uvedl náměstek pařížské starostky David Belliard. Radnice chce opatřením chránit zranitelnější skupiny účastníků silničního provozu, například chodce a cyklisty.
Na městském okruhu v Bratislavě se bude jezdit 130 km/h
Pařížská radnice tvrdí, že snížení rychlosti má také ekologický přínos. Hluk způsobený automobily se podle ní sníží o několik decibelů. Provoz by měl být i plynulejší. Stanice BFM TV ale poukazuje na to, že je sporné, zda má snížení rychlosti pozitivní dopad stran emisí.
Automobilové svazy poukazují i na další kroky radnice, například rušení parkovacích míst či zdražování parkování ve městě. Vedení města chce také definitivně přeměnit zhruba 50 kilometrů silnic na cyklostezky. Představitelé radnice přitom kritiku svazů automobilistů zcela neodmítají. Podle Belliarda je nutné zmenšit prostor, který zabírají automobily v pařížských ulicích.
Policie ve středních Čechách začala využívat označené auto s radarem
Deník Le Parisien upozornil, že snížení rychlosti podporuje přes 60 procent obyvatel metropole. Ukázal to nedávný průzkum agentury IFOP. Ve zbytku Francie ale má podobné opatření výrazně méně zastánců. Pro se vyslovilo zhruba 36 procent respondentů.
Francouzská média rovněž spekulují nad tím, do jaké míry bude maximální rychlost kontrolována a tedy dodržována, ve městě je prý poměrně málo radarů.