Článek
Že Pagani nikdy nebyla levná značka, by byla slabá slova, vždyť od svého založení v roce 1992 staví pouze supersporty. Už původní Huayra byla opravdu extrémně výkonný a extrémně drahý model. A její nejnovější verzí posouvá automobilka špičku zas o kousek dál.
Verze Roadster BC dokázala překonat všechno, co značka Horacia Paganiho kdy předvedla. Základ je ve standardním Roadsteru, jenže úprav je skutečně ohromné množství. Například nový přední nárazník, zadní křídlo, vstupy vzduchu a mnoho dalšího.
Zmíněné zadní křídlo spolu s ostatními aerodynamickými prvky tu nejsou jen pro parádu, skutečně generují přítlak, a to 500 kg v rychlosti 280 km/h. Vše je samozřejmě provedeno buď v uhlíkovém kompozitu, nebo v materiálu zvaném carbotanium, což je karbon smíchaný s titanovými vlákny.
Právě tenhle materiál je zčásti důvodem, proč je Huayra Roadster BC tak šíleně drahá - podle dostupných informací je tento kompozit přepracovaný tak, aby měl o 12 % vyšší torzní tuhost, ale také se zvýšily náklady na materiál pro jeho výrobu o 450 %.
Vzadu pracuje vidlicový dvanáctiválec AMG o objemu šesti litrů, kterému zvedli výkon o 50 koní na rovných 800 (tj. 596 kW) a točivý moment 1050 N.m, který je k dispozici v rozmezí 2000-5600 ot./min.
Auto je vybaveno novou sedmistupňovou sekvenční převodovkou Xtrac s jednoduchou spojkou. Proč není použita dvouspojková verze? Protože tahle řadí také zběsile rychle, a navíc je o 35 % lehčí než dvojitá. I díky tomu se podařilo udržet hmotnost vozu na 1217 kg.
Všechno dohromady to dává neuvěřitelné jízdní vlastnosti. Tak například auto dokáže v zatáčce vyvinout odstředivou sílu 1,9 g. Nemáte s čím srovnávat? Bugatti Veyron má tuhle hodnotu o 0,4 nižší. A už 1 g znamená, že na vás v zatáčce působí odstředivá síla rovná gravitaci.
Auto bylo zatím představeno jen virtuálně. Dokonce jej představila firma, která vyvíjí závodní hru CSR Racing 2, tedy firma Zynga. Skutečné, fyzické představení proběhne příští týden na Monterey Car Week.