Článek
Po modernizaci civilního Seatu Ateca přišel čas i na ostrou verzi, která se prodává pod samostatnou značkou Cupra. Od civilní verze se už odlišuje o něco víc - všimněte si naznačených křídel v dolní části předního nárazníku.
SUV z Kvasin má po faceliftu. Seat omladil Atecu zvenčí i uvnitř

Horní konec přídě je stejný - jsou tu nová světla, šestiúhelníková maska s logem ve tvaru stylizovaného písmene X a výraznější otvory po stranách nárazníku. V těch vidíme mlhovky, které dosud Cupra Ateca neměla.

Dosavadní Cupra Ateca
Dále jsou nová kola a vzadu vidíme jako jedinou změnu koncovky výfuku značky Akrapovič. Výfukový systém věhlasné značky však není standardem, je na seznamu příplatků.

Výfuk značky Akrapovič bude za příplatek.
Stejně jako dvě tlačítka na volantu navíc. To levé s logem Cupra slouží k výběru jízdních režimů, stejně jako ovladač na středovém tunelu, ovšem jeho dlouhým stiskem se dostanete rovnou k nejostřejšímu módu „Cupra”. To pravé je prostě startovací tlačítko, umístěné na volant po vzoru značky Ferrari.

Přístrojový štít má novou grafiku, v centrálním displeji je nový infotainment.
Další novinkou v interiéru je upravený digitální přístrojový štít, který nabízí velký otáčkoměr uprostřed a trvalé zobrazení teploty oleje po vzoru aut značky Škoda.
Centrální displej také dostal nový systém, převzatý z nového Leonu, a vidíme-li na fotkách správně, k mání bude tmavomodré kožené čalounění s prošíváním v barvě mosazi - stejné, jako mají detaily vevnitř i zvenčí auta. Modrá barva kůže není obvyklá, rozhodně ne u aut této cenové kategorie.

Modrá kůže na sedačkách není zrovna obvyklá.
Pod kapotou zůstává vše při starém, dvoulitrový benzínový čtyřválec nabízí 300 koní a 400 N.m a spolupracuje se sedmistupňovým DSG a pohonem všech kol. Podle tiskové zprávy je Cupra Ateca o 0,3 s rychleji na stovce; zvládne to za 4,9 sekundy. Maximální rychlost zůstává na 247 km/h.

Cupra Ateca 2020
Informace ohledně ceny a startu prodejů tisková zpráva neobsahuje, výslovně ale uvádí, že výroba zůstává ve východočeských Kvasinách, jako u dosavadní Cupry Ateca.