Článek
Šestá generace hatchbacku nižší střední třídy podobně jako menší corsa a celá řada dalších modelů přechází na techniku francouzské skupiny PSA, pod kterou Opel patří od roku 2017 a která je nyní už součástí obří automobilky Stellantis.
Astra tak stojí na inovované platformě EMP2, stejně jako nový Peugeot 308 či DS 4 druhé generace. S těmito změnami Opel používá i nový designový styl, jehož je Astra nositelem. Má masku zvanou Vizor, která má díky černému panelu mezi světlomety připomínat motocyklovou přilbu.
Test Opelu Astra 1.6 Turbo: Skoro neviditelný hrdina všedního dne
Nový model měří 4374 mm na délku, 1860 mm na šířku a rozvor má hodnotu 2675 mm. Je tedy mezigeneračně o 4 mm delší, do šířky narostl o 51 mm, rozvor náprav o 13 mm.
Rovněž interiér kráčí ve šlépějích posledních novinek značky z Rüsselsheimu. Používá jednoduchý, moderní styl s minimem fyzických tlačítek. Dvě obrazovky jsou spojeny do jednoho segmentu. Obě mohou mít úhlopříčku až 10 palců, infotainment nabídne on-line funkce a novou grafiku.
Sedadla jsou umístěna o 12 mm níž než u předchůdce, pyšní se ortopedickým certifikátem AGR. Zavazadelník slibuje 422 litrů objemu, tedy o 50 l více.
První jízda s novým Opelem Mokka: Jiná káva
Opel se zatím podrobněji k motorizacím nevyjádřil, astra podle tiskové zprávy dostane zážehové a vznětové motory o výkonu 110 až 130 koní a plug-in hybrid s výkonem 225 koní.
V překladu jde o shodné motorizace jako u nového Peugeotu 308, tedy zážehovou dvanáctistovku, vznětovou patnáctistovku a plug-in hybrid založený na zážehové šestnáctistovce. Volitelně s manuální šestistupňovou či samočinnou osmistupňovou převodovkou.
Novinka přijde na první trhy na podzim, první auta chce Opel dodat na začátku příštího roku. Očekává se rovněž varianta kombi.