Článek
Vznik nové společnosti pochopitelně vyvolal rozruch a postupně se k němu začali vyjadřovat také vrcholní politici. Ti italští, především pak náměstek ministra hospodářství a financí Antonio Misiani, měli čím přispět. Misiani uvedl, že by italskou vládu mohlo zajímat odkoupení části akcií Stellantisu.
„Možná přítomnost italského státu v nové skupině podobná přítomnosti francouzské vlády nemůže a nesmí být tabu,” uvedl Misiani v rozhovoru pro italské noviny La Repubblica.
Udrží Stellantis všech 14 značek? Otazníky se objevují i nad tradičními automobilkami
Stellantis se prozatím ke slovům italského politika nevyjádřil, a tudíž ani tyto spekulace nepotvrdil. Jisté tak je, že největším současným soukromým investorem je firma Exor, holding rodiny Agnelliových, který má 14 % a předtím vlastnil společnost FCA. Podíl má ale například i Francie, která drží 6,2procentní podíl pomocí banky BPI France.
Podle Misianiho by podíl ve Stellantisu mohl pozitivně ovlivnit italský trh s pracovními místy. Zároveň ale dodal, že k obchodu mezi italskou vládou a Stellantisem může dojít jen za určitých specifických podmínek, které aktuálně nepanují.
Spojení FCA a PSA schválili akcionáři, vzniká čtvrtá největší automobilka
Automobilka Stellantis, která vzniká spojením výrobců PSA a FCA, bude čtvrtým největším výrobcem automobilů na světě - sdružuje 14 různých výrobců jako Fiat, Peugeot, Opel nebo Alfa Romeo. V pondělí to schválili akcionáři obou koncernů. Fúze má hodnotu přibližně 1,1 bilionu korun, k jejímu dokončení má dojít 16. ledna.