Článek
Nové polo se bude prodávat výhradně v pětidveřové verzi. Proti svému předchůdci o dost narostlo. Na délku je větší o osm a na šířku o sedm centimetrů, a to už je pořádný rozdíl. Zavazadlový prostor vzrostl z 280 na 351 litrů. A rozvor náprav má teď hodnotu 2564 mm (+ 94 mm). Jediným parametrem, kde jsou vnější rozměry nyní menší, je výška. Snížila se o sedm milimetrů.
Uvnitř přibyla 6,5- a 8palcová obrazovka multimediálního systému se skleněným povrchem. Nový je rovněž příplatkový digitální přístrojový štít, který umožňuje měnit zobrazení z klasického uspořádání (otáčkoměr a rychloměr) na jiné, kupříkladu zobrazující v největším poli pokyny z navigace a mapové podklady. Architektura je nyní podobná jako ve větším golfu.
Jak je na tom nabídka motorizací? Základem jsou tříválec MPI a přeplňované TSI. Výkonově začínají benzínové motory v případě 1.0 MPI na hodnotách 48 kW a 55 kW (65 a 75 k). Dále je v nabídce 1,0 TSI o výkonech 70, respektive 85 kW (95 a 115 k). Vrcholem je čtyřválcové 1.5 TSI Evo naladěné na 110 kW/150 k.
Verze GTI má 200 koní
V nabídce ovšem bude i verze GTI, která prostřednictvím dvoulitrového TSI nabídne 147 kW čili 200 koňských sil. Poprvé bude možné objednávat také verzi na zemní plyn (CNG). Od výkonu 70 kW1 lze všechny motory kombinovat s dvouspojkovou převodovkou DSG.
Volkswagen ještě na slepou kolej u takto malého vozu neodstavil ani dieselové motory, nabídka ale není logicky tak bohatá jako u zážehových agregátů. Zahrnuje prakticky jediný motor – 1.6 TDI – s výkonem 59 nebo 70 kW (80 a 95 k).
Polo se bude dodávat se třemi úrovněmi výbav (Trendline, Comfortline a Highline) a s celkem 14 barvami karoserie. V nabídce je rovněž tucet druhů kol s průměrem 14 až 18 palců.
Podle Davida Valenty z tuzemského zastoupení Volkswagenu se nové polo v Česku objeví od začátku listopadu; ceník importér zveřejní koncem srpna.