Článek
Ženevský autosalon je největším evropským svátkem nových aut. Je to desetidenní veletrh, na který přijedou stovky tisíc lidí - loňský ročník uvítal 690 tisíc návštěvníků. Člověk by tedy řekl, že všechno bude včas připraveno.
Na autosalon jsme přijeli v pondělí 5. března, tedy tzv. nultý den. Ještě nebylo oficiálně otevřeno, ale automobilka Škoda si nachystala odhalení konceptu Vision X právě na tento den. [celá zpráva]
Stánek Škodovky je tedy připraven, ovšem je to jeden z mála. Na spoustě dalších míst je vidět ruch, jak přípravy probíhají do poslední chvíle - tady je na zemi hromada odřezků koberce a kusů žlutého krycího papíru oboustranné kobercové lepicí pásky, tady pracuje nějaká technika, jinde zase někdo leští písmenka ve jméně značky za zakrytými auty.
Nedávno poodhalená italská „střela”, vůz jménem Corbellati Missile, je naopak na nadcházející odhalení připraven. Čeká na svém stánku pod plachtou a je kolem něj klid, nikdo neběhá, nikdo nic na poslední chvíli neleští. [celá zpráva]
Naopak stánek Lvchi Auto, nového a zatím neznámého čínského výrobce elektromobilů, vykazuje spoustu činnosti. Zpod plachty na piedestalu částečně vykukuje nějaké auto. Může to být čtyřdveřové Venere, jehož odhalení je plánováno právě na ženevský autosalon a které má mít tisíc elektrických koní a zrychlit na stovku pod tři vteřiny?
To se dozvíme v úterý, kdy autosalon otevře své brány novinářům oficiálně. Byť, samozřejmě, ani v pondělí jsme dovnitř nepřelezli přes plot, ale vešli normálně dveřmi.