Článek
Prvním krokem bylo snížení hmotnosti tohoto SUV o 208 (!) kilogramů. Karoserie se přesto může pochlubit o 5 % vyšší torzní tuhostí. Druhým krokem pak bylo snížení součinitele aerodynamického odporu vzduchu. Toho bylo dosaženo nejen jiným tvarem karoserie, ale i nižší výškou v porovnání s předchozím modelem. Třetí krok: všechny motory jsou nyní sériově vybaveny osmistupňovou samočinnou převodovkou. V porovnání s předchozími modely spotřebují výrazně méně paliva, v některých případech až o dva litry na sto kilometrů.
Nový Touareg je prvním vozem značky Volkswagen, který bude v nabídce také v hybridní verzi. Touareg Hybrid nabídne kombinovanou spotřebu 8,2 l / 100 km a je vybaven sadou vysokonapěťových akumulátorů, zážehovým šestiválcem a přeplňováním kompresorem. Celkový výkon spalovacího motoru činí 245 kW (333 k), elektromotor generuje 46 koní (34 kW). Touareg Hybrid dosahuje nejvyšší rychlosti 240 km/h a z 0 na 100 km/h dokáže zrychlit za 6,5 vteřin.
Spotřebu benzinu snižuje elektrický pohon bez emisí (do rychlosti 50 km/h). V tomto případě nedochází pouze k vypnutí motoru V6 TSI, ale i k jeho odpojení spojkou od osmistupňové samočinné převodovky, aby nedocházelo ke zbytečným ztrátám. Jakmile řidič uvolní pedál plynu, dojde k odpojení motoru V6 TSI od převodovky. K tomuto úkonu dochází i ve vysokých rychlostech (až do 160 km/h).
Během brzdění pracuje elektromotor jako generátor, který přeměňuje kinetickou energii na elektrickou a tu ukládá do sady vysokonapěťových akumulátorů NiMH. Nechybí ani systém start-stop, jenž snižuje spotřebu paliva zejména ve městě.
Dále je k dispozici zážehový motor 3,6 V6 FSI s výkonem 206 kW (280 k) a 360 Nm. V kombinovaném režimu spotřebuje 9,9 l/100 km.
Také vznětové motory jsou hospodárnější než u právě odcházející generace. Modernizovaná verze V6 TDI, která je v evropském provedení opět vyladěna na 176 kW (240 k) a 550 Nm. Tento turbodiesel spotřebuje 7,4 l/100 km, což je o 1,9 litru méně než dosud.
Novinkou v nabídce motorů pro modelovou řadu Touareg je motor V8 TDI se zdvihovým objemem 4,2 litru a nejvyšším výkonem 250 kW (340 k) a 800 Nm točivého momentu. Kombinovaná spotřeba paliva dosahuje 9,1 l/100 km.
Základní verze nové generace má trvalý pohon všech kol se samosvorným mezinápravovým diferenciálem Torsen. Nechybí ani "terénní jízdní režim" ovládaný stiskem tlačítka, který upravuje pro terénní podmínky činnost systémů ABS, EDS a ASR, aktivuje asistenční funkci pro sjíždění strmých svahů Hill Descent Assist a pozmění program řazení samočinné převodovky.
Modely V6 TDI mohou mít na přání místo mezinápravového diferenciálu Torsen tzv. "Terénní Paket" (Terrain Tech Packet), který má robustnější rozvodovku pro jízdu náročnějším terénem, redukční převod a 100% uzávěrky mezinápravového a zadního diferenciálu.
Nový Touareg bude u českých prodejců možné objednat již od počátku března. Cena zatím nebyla zveřejněna.