Článek
Testovací prototypy, které poznáte podle speciální registrační značky s písmenem F, jezdí v běžném provozu. To znamená, že riskují dopravní nehodu, stejně jako všichni ostatní.
Do jedné takové, naštěstí jen velmi drobné, se dostal i faceliftovaný superb. Stalo se to na třetím kilometru dálnice D10, a třebaže bylo stojící auto drtivou většinu času pod plachtou, podařilo se ho zachytit i bez ní.
Podle dostupných informací do něj zezadu narazila Škoda Fabia na běžných, „bílých” registračních značkách. Vzhledem k tomu, že superb ve videu vidíme odjíždět po vlastní ose a bez poškození zadního nárazníku, které by bylo na první pohled patrné, je pravděpodobné, že se v podstatě nic nestalo.
Nehodu, ke které došlo kolem půl deváté ráno, potvrdila policie. „Policisté byli přivoláni k nehodě dvou osobních aut Škoda v levém pruhu. Nikdo nebyl zraněn,“ řekl Novinkám mluvčí policie Tomáš Hulan. Auta dálnici blokovala jen několik desítek minut, pak byla odstavena mimo dálnici, kde proběhlo došetření. Škodu policie zatím nevyčíslila.
Incident potvrdil také mluvčí Škody Vítězslav Pelc a dodal, že tento superb stále je kamuflovaným vozem - má zakryté ty nejdůležitější designové prvky. Auto, které uvidíme při zítřejším oficiálním představení, bude vypadat trošku jinak.
Při této příležitosti ale superb za denního světla v běžném provozu ukázal to, co automobilka již zveřejnila na starším videu - sekvenční zadní směrová světla, nikoliv nepodobná těm např. na vozech značky Audi.
Podle zatím dostupných fotografií to jsou právě zadní světla, která se změní nejvíce. Víme také, že přední světlomety dostanou technologii LED Matrix, ovšem vypadají pořád v podstatě stejně. U superbu na D10 v předním nárazníku zůstaly kusy maskovací pásky, které budou sňaty až pro čtvrteční premiéře.
Jak stojí i výše, sekvenční LEDkové blinkry nejsou novinkou, takto vypadají např. u Audi A4 z roku 2016, tedy u současné generace před faceliftem.