Článek
Renault už vyrobil 15 milionů malých vozů Clio. Dalo by se říci až synonymum segmentu B nyní přichází v páté generaci. Vzhledem k tomu, že minulé Clio paradoxně stoupalo v prodejích tím více, čím déle bylo na trhu, rozhodla se značka se stylizovaným diamantem ve znaku přistoupit ke změnám decentně.
Vždyť pokud se na novou generaci podíváte z boku, předchůdce snadno poznáte, včetně například zadních klik dveří, které jsou schované. Ovšem pozor, o žádném „velkém faceliftu“ hovořit nelze, Francouzi použili 100 procent nových dílů. Pokud jde o rozměry, nové Clio je kratší o 14 milimetrů, ale zároveň je údajně interiér prostornější. Karoserie je nižší až o 30 milimetrů. Přední světlomety mohou být kompletně LED a svým céčkovým tvarem evokují větší bratry.
Krom standardních verzí bude možné Clio také přiblížit buď do sportovna, nebo do luxusu. V první případě jde o R.S. Line odkazující na slavné sportovní a závodní oddělení. V druhé případě pak o neméně známou značku Initiale Paris. V obou případech dostanete odlišné doplňky uvnitř i zvenčí.
Interiér už jsme si představili [celá zpráva] a najdete jej znovu i v galerii. Renault mu říká Smart Cockpit, tedy chytrý kokpit, a má být orientován na řidiče. Jeho klíčovou součástí je 9,3" centrální displej. Uvnitř čekejme standardní nabídku – rádio, navigaci, informace o vozidle či pokročilé zrcadlení smartphonu. Klimatizace se ovládá na vlastním panelu o kousek níže.
Poprvé u Clia také uvidíme digitální přístrojový štít. Podle stupně výbavy má mít tento displej 7 až 10 palců úhlopříčky a jeho největší verze má moci zobrazit i mapu. K dalším novinkám patří volant, který se má lépe držet a má nabídnout lepší rozvržení tlačítek. Fotky ukazují ovládání tempomatu na levé straně a podle tlačítek by měl být v nabídce adaptivní tempomat. Ovládání rádia ale zůstává na „placce“ pod volantem. K dispozici bude prý také široká možnost individualizace s několika barevnými schématy interiéru.
Renault si premiéru nového Clia opravdu kouskuje, a tak zatím stále neznáme technické podrobnosti, včetně použitých motorů. Páteří nabídky však dle očekávání bude čtyřválec 1.3 TCe v několika variantách, který údajně doplní nový tříválec 1.0 TCe, náhrada za dosavadní 0.9 TCe. K dispozici má být i turbodiesel a hybrid, naopak s elektrickou variantou se nepočítá. Výstavní premiéru si novinka zažije na autosalonu v Ženevě.