Článek
Velké designové změny na novém modelu Evoque nehledejte. Měnily se pouze detaily, originální pojetí karoserie zůstalo zachováno. Co je zcela nové, je technika skrývající se pod slušivým kabátem. Proti první generaci se prodloužil rozvor náprav o 21 mm (nyní 2681 mm).
Celkové rozměry jsou nyní: 4371 mm x 2100 mm a 1649 mm. Kola mohou mít průměr až 21 palců. Zavazadlový prostor narostl na současných 591 litrů a podle automobilky se rovněž o 13 procent zvýšila tuhost karoserie. Chvályhodné jistě také je, že na výrobu jednoho kusu je použito 17 kilogramů recyklovaných materiálů.
Nová platforma umožňuje příchod hybridních provedení. Krom základního motoru o výkonu 110 kW/150 k jsou všechny jednotky mild-hybridní. To znamená, že o pohon se stará výhradně spalovací motor; elektromotor pomáhá při rozjezdu či akceleraci. Příští rok se počítá také s plug-in hybridním provedením, tedy s možností vnějšího dobíjení.
Dvoulitry se čtyřmi válci
Všechny nabízené motorizace mají objem dva litry a čtyři válce. Jejich výkon činí nejméně 150 koní (110 kW), maximálně 300 koní (221 kW). Převodovka je kromě základního motoru vždy devítistupňová automatická; většina verzí pak nabízí pohon všech čtyř kol.
S ohledem na fakt, že jde o Land Rover, nepřekvapí, že brodivost dosahuje výborných 0,6 metru. Ostatně tiskové fotografie zveřejněné automobilkou ukazují, jak nový evoque projíždí bazénem kdesi v londýnském podzemí. Dá se tedy s jistotou očekávat, že terénní schopnosti budou nadprůměrné.
Průhledná kapota
Kromě nových asistenčních systémů zaujmou dvě originální vychytávky. Tou první je digitální zpětné zrcátko, kdy lze přepnout klasický pohled na digitální zobrazení. Hodí se to: Evoque má velmi malé zadní okno a kamera umístěná netradičně v ploutvičce na střeše tak dává dobré informace o tom, co se děje za vámi. Podobný systém nabízí také Subaru.
Druhá finesa rovněž souvisí s kamerami a zatím ji má Evoque jako první auto světa. Jde o takzvanou průhlednou kapotu, kdy pomocí tří kamer se obraz virtuálně propojí, a vy vidíte záběr pod předními koly. Nejlépe to ilustruje obrázek níže. Hodí se to, když parkujete u obrubníku nebo když jedete v terénu, kde máte mnohem lepší přehled o tom, co je před vámi.
Může se vám hodit na Garáž.cz: