Článek
Nové „céčko“, jehož křivky připomínají novou třídu S, je přesně v trendu současné doby delší i širší než jeho předchůdce, zároveň je ale nepatrně nižší. V řeči čísel, délka narostla o 95 mm na nynějších 4686 mm, šířka je větší o 40 mm (1810 mm) a výška je o 5 mm nižší (1442 mm). Rozvor náprav je delší o 80 mm (2840 mm), z čehož budou těžit cestující vzadu. Zavazadelník má nyní v základním uspořádání 480 l.
Nová platforma MRA dovedla ušetřit 100 kilogramů hmotnosti, karoserie ve větší míře využívá hliník (tím se ušetřilo dost podstatných 70 kg). Špičku mezi auty střední třídy představuje součinitel aerodynamického odporu, pouhých 0,24.
Všechny verze dostanou špičkové zavěšení podvozku (čtyřprvková přední náprava, zadní pětiprvková), které – troufneme si tvrdit od stolu bez praktické zkušenosti – nabídne dobré jízdní vlastnosti s poháněnou zadní nápravou (4Matic bude rovněž k dostání).
Ostatně základ popisovaného modelu bude použit i pro karosářské verze kombi, kabriolet a kupé, stejně jako pro špičkové sportovní modely AMG. Mimochodem, třída C vůbec poprvé v segmentu střední třídy nabídne vzduchové odpružení, prvek, který byl dříve vyhrazen jen luxusním automobilům.
Luxus také uvnitř
Základem řidičova pracoviště je nová středová konzola s barevným displejem o velikosti 7, nebo za příplatek 8,4 palce. Novinkou je i zařízení pro pohyb v menu, které se bude ovládat dotykem podobně jako touchpad u notebooku.
Volič automatické převodovky je pak umístěn na sloupku tříramenného volantu, což je pro mercedesy typické. Zajímavostí, která potěší zejména rodiče malých dětí, je automatická detekce dětské autosedačky na místě spolujezdce a následné deaktivování airbagů.
Zatím tři motory, další budou následovat
V nabídce jsou zatím tři motorizace (všechny splňují emisní normu Euro 6), které lze kombinovat s šestistupňovou přímo řazenou převodovkou nebo sedmistupňovým automatem 7G-Tronic Plus. Benzínové motory zastupují dva přeplňované čtyřválce, které vznikly ve spolupráci s Renaultem. Jde o C180 (1595 ccm) a C200 (1991 ccm). Slabší verze má 115 kW (156 Nm) a 250, silnější pak 135 kW (184 k) a 300 Nm.
Vznětový motor je zatím v nabídce jediný – 2,2litrový čtyřválec přeplňovaný turbodmychadlem, který nabídne při výkonu 125 kW (170 k) a 400 Nm spotřebu paliva 4,0 l /100 km.
Přestože světová premiéra proběhne až v lednu, známé jsou i české ceny. Základní cena činí 828 850 korun (C 180), za diesel zájemci v Česku zaplatí 942 590 korun. Později nabídku doplní šestiválcové pohonné jednotky.