Článek
Jméno konceptu nemáme číst s písmenkem X, ale jako „Cross Motion“. Má symbolizovat japonské základy (kultura, průmysl) ve spolupráci s jakýmsi americkým snem. Jde o vůz, jehož design je poněkud svérázný a plný kontrastů.
Stačí už pohled na karoserii. Přední maska chladiče je největší, jakou jsme za posledních deset let viděli. Mřížka chladiče je tak vysoko, že zasahuje až do horní části kapoty. Po stranách má přitom další dva vstupy vzduchu, které ještě nesou část tenkých světel.
Zajímavý je i kontrast v bočním profilu. Zatímco přední maska je mohutná, plná hran a drsných výrazů, ze strany vidíme (až na mohutný blatník) hladký bok bez klik, s velmi úzkými okénky a s kamerami na tenkých tykadlech místo zpětných zrcátek.
Za zmínku stojí i opravdu neskutečná záď. Velká, jednolitá s víkem zasahujícím daleko do stran a s malými zadními světly. V kontrastu s ohromným chladičem v přední části docela změna, že?
A to jste ještě neviděli interiér. Tady na první pohled zaujme středová konzola, která levituje v prostoru. Vypadá jako ze dřeva. A ze dřeva také skutečně je. Ostatně jako základ přístrojové desky. Ta má v panoramatu celého svého profilu jeden velký displej, na který se promítají všechny informace, navigační data i výstupy ze zábavního systému.
Zajímavé je, že o ovládání se starají například jen gesta řidiče nebo pohyb očí. K tak ohromnému autu pak téměř nesedí velmi subtilní tvarované sedačky.
Nás ale zaujalo uspořádání sedadel 4+2. Hlavní čtyři jsou připravena pro dospělé osoby, zadní dvě jsou vlastně vypolstrovaným zavazadelníkem. Tato místa by měla být pro děti nebo domácí zvířata.