Článek
Nový koncept LF-Z stojí na platformě zaměřené přímo na uložení baterií a pro použití k výrobě elektromobilů. Vůz i díky ní využívá systém pohonu všech kol a umožňuje okamžité a maximální využití síly elektromotorů. Lexus uvádí, že systém dokáže výkon přepínat buď na zadní, přední nebo obě nápravy.
Lexus představuje sedan s atmosférickým osmiválcem, do Evropy se nedostane
Lexus ovšem v novém konceptu ukazuje i nový designový jazyk, který rozhodně stojí za pozornost. Vozidlo dostalo v posledních letech velmi oblíbenou karoserii připomínající SUV kupé. Vpředu je to pak typický Lexus s úzkými světlomety a plochou maskou se svítícím logem značky.
Vůz má krátké převisy karoserie a velká černá kola. Velmi zajímavě působí zadní část s LED světelnými poli a zvláštně uloženým brzdovým světlem.
V interiéru se inženýři a designéři v Lexusu inspirovali v tradičním učení s názvem „Tazuna“, které má prezentovat spojení mezi koněm a jeho jezdcem. I proto je zde největší pozornost věnována řidiči, který má k dispozici velký displej, a také multifunkční volant či rozsáhlý head-up displej.
Model LF-Z má být předzvěstí velkého přílivu elektrických modelů od Lexusu. Do roku 2025 hodlá společnost představit 25 nových či vylepšených modelů, deset z nich elektrických či elektrifikovaných. Automobilka se mimo oblíbených SUV hodlá stále zaměřovat i na divizi sportovních vozidel, a to i elektrických.
Hybridy už nestačí, Lexus má první elektromobil
První sériový elektromobil od Lexusu, který se elektromobilitě dlouho spíše vyhýbal, se však na trhu objeví už letos, půjde o již představenou elektrickou verzi crossoveru UX.