Článek
Že Ford bude spolupracovat s Volkswagenem na poli užitkových aut, víme už dlouho. Co do konkrétních produktů se v poslední době hovoří nejvíc o dvojčatech Ranger a Amarok, ovšem v představení produkční verze je předstihla malá dodávka Tourneo Connect.
Nešálí vás zrak, skutečně to je Volkswagen Caddy s jinou přídí. Ta nese významně mohutnější masku chladiče a od caddyho je tak zásadně odlišná. Mezi nárazníky však rozdílů příliš není snad vyjma kol, až vzadu jsou zadní světla s odlišným světelným podpisem.
Interiér je na tom v podstatě stejně – dominuje mu palubní deska s centrálním displejem, který ovládá v autě úplně všechno včetně klimatizace. Jestli je to systém MIB3 od Volkswagenu, nebo Sync od Fordu, tisková zpráva nespecifikuje. Na fotkách vidíme vlastní design uživatelského rozhraní i odlišnosti ve zbytku středové konzole – je tu víc tlačítek a jsou posunuta do lišty o kus níž.
K mání je kromě základních analogových budíků, které pocházejí od Volkswagenu, také digitální přístrojový štít, který ale automobilka zatím neukázala. Podle tiskové zprávy ale má čtyři režimy zobrazení, které dle popisu odpovídají těm ve volkswagenech se systémem MIB3.
Nachází se tu až sedm sedaček, druhá řada je sklopná v poměru 1-2 a polohovatelné stolečky tu jsou podobně jako v caddym. Co Ford zatím neukázal, je užitková verze s pouze dvěma místy k sezení; u té bychom očekávali název Transit Connect Van. Že ovšem vznikne také na základě VW Caddy, zatím spíš pouze předpokládáme.
Co do elektronické výbavy je k mání 19 jízdních asistentů a hlídačů, včetně např. adaptivního tempomatu s aktivním vedením v jízdním pruhu, rozpoznávání dopravních značek, hlídání příčného provozu, hlídání mrtvého úhlu, asistenta pro poloautonomní parkování a asistenta pro couvání s přívěsem.
Test osobního Volkswagenu Caddy: Výborný rodinný pracant
Ve standardní výbavě je autonomní nouzové brzdění s varováním před hrozící srážkou, parkovací čidla vpředu i vzadu, klasický tempomat s omezovačem rychlosti nebo sledování únavy řidiče.
Novinka se představuje ve variantách Active s oplastováním, inspirovaným vozy SUV, Trend s černým lemem masky a plechovými koly s poklicemi, a konečně Titanium s detaily z matného chromu, zatmavenými okny a litými koly.
Pod kapotu si zákazníci budou moci vybrat benzínovou patnáctistovku EcoBoost a dvoulitrový turbodiesel EcoBlue, ovšem počítáme, že to jsou motory TSI a TDI od Volkswagenu, stejně jako zbytek auta. Ty vznětové mají technologii „twin-dosing” pro systém SCR, tedy dvojité dávkování AdBlue do výfukového systému pro ještě větší snížení emisí oxidu dusíku – a přesně tímhle se chlubil Volkswagen při představování nového caddyho v loňském roce.
Motor 1,5 EcoBoost nabízí 114 koní a 220 N.m a převodovku manuální nebo samočinnou s názvem PowerShift – opět, předpokládáme, že jde o dvouspojku DSG od Volkswagenu. Ford odhaduje spotřebu v závislosti na provedení mezi 6,3 a 7,5 l/100 km dle metodiky WLTP.
Dvoulitrový turbodiesel EcoBlue je k mání s manuální převodovkou ve verzi o 102 koních a 280 newtonmetrech; to má spotřebovávat 4,8-5,5 l/100 km. Silnější varianta nabízí 122 koní a 320 N.m, lze si ji pořídit s manuálem i se samočinnou převodovkou a má „žrát” od 4,8 do 5,8 l/100 km.
Poprvé v historii má tourneo connect také možnost pohonu všech kol – ten lze mít k silnějšímu turbodieselu s manuálem a spotřebu Ford odhaduje na 5,3-6,1 l/100km.
Co zatím není na světě, je ceník. Podle dostupných informací má tourneo connect přijít na trh zkraje příštího roku a dodávky zákazníkům mají odstartovat někdy zjara. Do té doby se ceny jistě dozvíme.