Článek
Ford F-150 ve své nové generaci znovu podstoupil tovární tuning. Varianta Raptor je určena pro zábavu mimo zpevněné cesty. Novinka má tedy zesílený rám, speciální zadní víceprvkovou nápravu či nastavitelné tlumiče Fox.
Za příplatek lze zvolit obří 37palcové terénní pneumatiky. Ty zvyšují světlou výšku na 33,2 centimetru.
První jízda s Fordem Ranger Raptor: Terénní divoch konečně i pro Evropu
Novinka je dostupná výhradně ve čtyřdveřové karoserii a pod agresivními designovými prvky se stejně jako u minulého vydání skrývá 3,5litrový přeplňovaný zážehový šestiválec. Jeho výkon zatím automobilka nezveřejnila, minulá verze však nabízela 450 koní.
Agregát je spřažen s desetistupňovou samočinnou převodovkou. Standardem je elektronická uzávěrka zadního diferenciálu, za příplatek lze zvolit samosvorný diferenciál Torsen vpředu.
Nejprodávanějším autem v USA je už 39 let stejný model
Podle Fordu se nadšenci dočkají odpovědi na Ram 1500 TRX, který má stejně jako původní Raptor osmiválec. Taková verze může mít přes 700 koní a bude nabízena pod názvem Raptor R. „Standardní” F-150 Raptor se šestiválcem dorazí na severoamerický trh v létě.