Článek
Hledáte nové auto, které nabídne šestiválec a zároveň nemá na nose logo prémiové značky a tomu odpovídající cenovku? Ford pro vás bude mít novinku – model Explorer šesté generace. Automobilka ho představila v Amsterdamu spolu s menším SUV Kuga.
Třílitrový vidlicový šestiválec EcoBoost pod jeho kapotou nabídne 350 koní. Ovšem staromilce zas tolik nepotěší – bude se tu nabízet jen jako plug-in hybrid. Elektromotor dodá 100 koní; celkový výkon systému je 450 koní a úctyhodných 840 newtonmetrů.
Na všechna kola je bude přenášet desetistupňová automatická převodovka a čtyřkolka není elektrická, nýbrž poctivá mechanická, s elektromechanickou spojkou, přerozdělující točivý moment mezi nápravami. Vůz má samozřejmě několik jízdních režimů pro různé situace.
Podle odhadů Fordu dosáhne Explorer PHEV průměrné spotřeby 3,4 litru benzinu na 100 km a jeho emise CO2 budou 78 gramů na kilometr. Čistě na elektřinu má ujet 40 kilometrů a utáhne až 2,5 tuny těžký přívěs.
„Nový Ford Explorer plug-in hybrid reprezentuje nejvšestrannější SUV, jaké jsme kdy evropským zákazníkům nabídli,“ komentuje vůz Roelant de Waard, viceprezident evropské divize Fordu pro marketing, prodej a služby.
V kabině místo pro sedm
Explorer bude konkurovat největším SUV; je dlouhý přes pět metrů a vysoký skoro dva metry. Uvnitř usadí sedm lidí, anebo nabídne téměř 2,3 metru krychlového pro náklad, když zadní dvě řady sedadel sklopíte. Odkládací prostory různě po interiéru mají celkem 123 litrů a po kabině je rozmístěno 12 držáků nápojů.
Výbava tím samozřejmě nekončí. Přední sedadla jsou vyhřívaná a ventilovaná, v druhé řadě jsou sedadla vyhřívaná a v zadních dveřích jsou sluneční clony. Bezdrátové dobíjení považujte za samozřejmost a za příplatek je k mání audiosystém Bang & Olufsen.
Vůz je připojen k internetu a navigace využívá informace o dopravě v reálném čase, auto může streamovat audio i video a k mání je i digitální přístrojový štít. Kolem vozu jsou kamery umožňující 360° rozhled a přední a zadní kamery mají čisticí systém.
Explorer nezaostává ani v jízdních asistentech. Systém hlídání mrtvých úhlů s upozorněním na kolmý provoz je samozřejmostí, stejně jako čtení dopravních značek, adaptivní tempomat, aktivní vedení v jízdním pruhu nebo autonomní brzdění, které reaguje i na nepozorné chodce nebo nevychované cyklisty.
Podobně jako u Kugy zatím není známo, kdy se v Evropě začne Explorer prodávat a v jakých cenách. V USA byl tento model představen už dříve, ale i tam je na webu Fordu v nabídce jen starší provedení, a to za cenu od 32 365 dolarů, tedy 744 tisíc korun.