Článek
Sedan Lucid Air nabízí podle informací více prostoru a komfortu, než Tesla Model S. A to třeba i proto, že kabina je prý prostornější, a to dokonce tak, že zadní sedadla jsou sklopná a polohovatelná, podobně jako v letadle. O pohodlí se stará především vzduchové odpružení podvozku, ale také výjimečná protihluková izolace nebo audiosystém s 29 reproduktory.
Přístrojová deska je velmi zajímavá. Dlouhý horizontální displej je za volantem a ve středovém tunelu je ještě výklopná obrazovka.
To, co ale nás na autě zajímá nejvíc, je ovšem jeho technika. U přední a u zadní nápravy je vždy jeden elektromotor. Souhrnný výkon je 736 kW (1000 koní). Firma predikuje, že zrychlení z 0 na 100 km/h zvládne za 2,5 sekundy. Pokud to opět budeme srovnávat s Teslou Model S, jsou to podobné hodnoty, jako má nejvýkonnější verze P100D.
Kapacita akumulátorů bude nabízena ve dvou úrovních. Menší mají 100 kWh, vyšší pak 130 kWh. Dojezd na tu lepší verzi je 644 km. Celý systém nabíjení má mít speciální řízení, takže půjde použít prakticky jakékoli příkony nabíjení, aniž by se akumulátory ničily.
Na trh by se měl vůz dostat až v roce 2018. Cena by se měla pohybovat ovšem hodně vysoko – 4,1 miliónu korun u té nejdražší varianty. Budou i levnější, ale ty nebyly specifikované. Už nyní je prý 250 objednávek.