Článek
Může se zdát, že verze Speed je především o rychlosti. Maximálně se rozjede na 335 km/h, což je ale jen o 2 km/h více než výchozí varianta W12. Z nuly na 100 km/h se čas snížil jen o jednu desetinu na hodnotu 3,6 s.
Motor se specifickým uložením válců do písmene W má o 24 koní více, tedy 659 koní a neměnných 900 newtonmetrů maximálního točivého momentu. Stále nepříliš velké rozdíly, zdá se. Ovšem svůj přídomek si má verze Speed zasloužit především díky odlišnému naladění.
V Bentley Continental GT Českým rájem aneb Britské auto v autentickém počasí
Už osmistupňová dvouspojková převodovka má odlišný software, řadí rychleji a nechává dvakrát přeplňovaný šestilitr vytáčet se do vyšších otáček. V režimu Sport je dokonce přeřazení dvakrát rychlejší než u „standardní” verze W12.
Odlišně je naladěn rovněž podvozek. Adaptivní tlumiče s třístupňovými vzduchovými měchy jsou ve sportovním módu tužší, aktivní stabilizátory pak připojeny na 48V síť pro rychlé reakce.
Kombinace řízení zadních kol, pohonu všech kol s inteligentním rozdělováním točivého momentu a elektronického samosvorného diferenciálu se má postarat o lepší obratnost cestovního kupé, včetně přirozenějšího ovládání plynovým pedálem. Volitelně jsou k dispozici také karbon-keramické brzdové kotouče, které ušetří 33 kilogramů neodpružené hmotnosti.
Nejrychlejší SUV světa prošlo modernizací, změny jsou i pod slupkou
Navenek lze verzi Speed odlišit tmavými detaily exteriéru, včetně masky díky nástavcům prahů z karbonového vlákna nebo odlišných výfukových koncovek. Speciální jsou rovněž 22palcová kola.
I když si zákazník může uvnitř vybrat i elegantní kombinaci dřeva a světlého čalounění, automobilka novinku záměrně prezentuje v temné konfiguraci s červenými doplňky a sedadly potaženými Alcantarou. Speciální je karbonové obložení a několik nápisů Speed.