Článek
První novodobý superb vzniknul prodloužením tehdejšího VW Passat B5 (1996-2005) o přibližně deset centimetrů. První poválečný superb nemohl mít verzi kombi nebo osmiválcové motory, tehdy ještě ve vyšší střední třídě běžné. Superb I bodoval svou prostorností a houževnatou mechanikou. Vyrobilo se celkem 136 tisíc kusů.
Komerčně úspěšnější byla až druhá generace (2008-2015), která se poprvé začala vyrábět také v karosářské verzi kombi. Jen v kvasinském závodě se vyrobilo bezmála třikrát tolik superbů než v případě první generace s interním označením B5.
Od minulého roku Škoda vyrábí třetí generaci, designově velice povedenou, která opět na konkurenci útočí nadprůměrnou praktičností a obřím prostorem pro nohy zadních cestujících. Vyrábí se opět jako liftback a kombi. A má „našlápnuto” na velký úspěch, vždyť jenom do poloviny května se vyrobilo 100 000 kusů a čekací doba na superb dosahuje až hrozivých šesti měsíců.
Škoda Superb první (B5) a druhé generace (B6): počty vyrobených kusů | ||
---|---|---|
model | výrobní závod | vyrobeno kusů |
Superb (B5) | Kvasiny | 136 068 |
Superb (B6) | Kvasiny | 379 600 |
Superb (B6) | Aurangabad | 15 170 |
Superb (B6) | An-tching | 186 987 |
Superb (B6) | Ning-po | 31 500 |
Zdroj: Škoda Auto |