Hlavní obsah

Nové Ferrari se jmenuje jako italské hlavní město

Novinky, fra, mb

Existují už Ferrari pojmenovaná po Maranellu, Modeně, Portofinu a teď přijíždí auto s názvem odkazujícím na Řím. Ferrari Roma je nové efektní kupé, které je stejně mondénní a unikátní jako samo hlavní město Itálie.

Foto: Ferrari

Ferrari Roma

Článek

Minimalistický design nového Ferrari Roma odkazuje na padesátá a šedesátá léta minulého století, kdy se po silnicích proháněly vozy jako 250 GT Berlinetta Lusso. Ta návaznost je tu naprosto zřejmá. Italský design byl vždy na špičce a tady to opět potvrzuje.

Siluetou dost připomíná Aston Martin V8 Vantage, nebo i Porsche 911, ovšem při zevrubnějším pohledu je vůz velmi svébytný. Na první pohled nemusí oku sednout negativně skloněná přední maska nebo špičaté světlomety, anebo taky fakt, že designéři vzadu opustili motiv kulatých světel.

Foto: Ferrari

Hladké tvary, ale stále se stylem Ferrari...

Tyhle detaily však jen podporují modernost vozu a dodávají opravdu zajímavý efekt. Tohle auto vypadá jako oblečené v poslední italské módě. Luxusní perfektní střih je sportovní, a přitom velmi klasický.

Foto: Ferrari

Z profilu nejvíc vynikne negativně skloněná maska.

Automobilka zatím zveřejnila jen fotky auta v šedé barvě, ale na Instagramu se objevily i obrázky červeného kousku, barvy pro Ferrari charakterističtější. A nutno říci, že to Romě v červené vážně sluší.

Zobrazit příspěvek na Instagramu

#ferrariroma #ferrarimexico

Příspěvek sdílel uživatel @ mr.cavallino, Lis 13, 2019 v 2:07 PST

Pod tímto oblekem je interiér samozřejmě dvoumístný, ovšem s nouzovými sedadly vzadu. Ferrari zatím nezveřejnilo jejich fotografii, ale nepočítejte s pohodlím či nějakou prostorností.

Podstatná tu je přední část, a ta je dle fotky rozdělena do dvou „kokpitů” – jeden pro řidiče s volantem a veškerými ovládacími prvky, druhý pro spolujezdce. I ten má před sebou displej, ovšem to u Ferrari až taková novinka není.

Foto: Ferrari

Doba digitální přišla i do Ferrari.

Tlačítka zůstala prakticky jen na volantu a v malém prostoru vlevo od něj. Přístrojový štít je digitální a displej vidíme pochopitelně i uprostřed, k ovládání všech ostatních funkcí auta.

A konečně, to nejdůležitější – motor. Pod přední kapotou, ale za přední nápravou je cenami ověnčený vidlicový osmiválec o objemu 3855 ccm se dvěma turbodmychadly z modelu Portofino, který dává 456 kW (620 koní) při 5750–7500 ot./min. Točivý moment je 760 N.m při 3000–5750 ot./min. Takže tohle auto bude milovat otáčky i přes fakt, že je přeplňované.

Zrychlení na stovku má být 3,4 sekundy navzdory tomu, že vůz není zrovna lehký – suchá hmotnost je 1472 kg, takže počítejme s pohotovostní hmotností někde kolem 1600 kg. Maximální rychlost je podle dostupných informací vyšší než 320 km/h. Co zatím není známé, je cena.

Související články

Výběr článků

Načítám