Článek
Vnějším designem také začneme: proti první generaci jsou tytam hranaté a konzervativní tvary. Výrazná osmiúhelníková maska chladiče Singleframe, velké otvory pro přívody vzduchu nebo „vykousnuté” světlomety s malým spodním prolisem. Tohle se určitě povedlo a vidíme tam lehkou inspiraci z nejnovější Q8. Světlomety jsou vždy s technologií LED, za příplatek s technologií Matrix LED.
K dispozici navíc bude exteriérový paket S line, který přinese výraznější nárazníky, prahové lišty a difuzor. Celkem si zákazníci mohou vybírat z jedenácti barev laku karoserie, největší kola mají průměr 20 palců. Interiéry Audi působí luxusně posledních patnáct let vždy, v případě nové Q3 nám jeho pojetí připomíná nejluxusnější model v nabídce, sedan A8.
Narostla ve všech směrech
Proti předchůdci je nová Q3 s délkou 4485 milimetrů delší o 97 milimetrů. Vnější šířka se zvětšila o 18 milimetrů na 1849 milimetrů, výška je o pět milimetrů nižší (nyní 1 585 mm). Audi Q3 je v nové generaci celkově výrazně větší, vždyť rozvor náprav se natáhnul o 78 mm na nynějších 2 681 mm.
Zadní sedačky jsou standardně posuvné, takže si můžete buď zvětšit prostor pro nohy v druhé řadě nebo naopak zvětšit prostor pro zavazadla. Kufr má základní objem 530, při posunutých sedadlech vpřed až 675 litrů. Pokud je navíc sklopíte, dostanete velice slušných 1 525 litrů.
Tři benzínové, jeden naftový motor
Pro Q3 jsou k dispozici čtyři motorizace (vždy čtyřválcové a přeplňované turbodmychadlem), z nichž jen jedna je naftová. Později přijdou i sportovní verze, včetně RS.
Základem je patnáctistovka, dobře známá třeba ze Škody Karoq. Nabízí 110 kW / 150 koní a točivým momentem 250 newtonmetrů. K dispozici bude s automatem i manuální převodovkou, poháněná má pouze přední kola.
Dále je zde verze s dvoulitrovým TFSI, standardně dodávaná se sedmistupňovým S tronicem a pohonem všech kol. Slabší ze dvou nabízených verzí má výkon 140 kW (190 k) a maximální točivý moment 320 Nm. Výkonnější provedení téhož motoru je pak naladěno na 169 kW (230 k) a 350 N.m.
Q3 bude Audi produkovat ve svém maďarském závodě v Győru; do prodeje zamíří na podzim.