Článek
Nový superb nabídne více prostoru než dříve, rozvor vzrostl o 80 mm na nynějších 2841 mm. Současně se přední převis zkrátil o 61 mm. "Tato nová architektura dodává vozu na eleganci a dynamice," říká šéfdesignér Škoda Auto Jozef Kabaň. "Od přídě až po záď, od velkých kol až po jemně klesající linii střechy zaujme nový model jasně ohraničenými plochami, čistými tvary, puristickou precizností a elegantně vedenými liniemi," uvedl Kabaň.
Na délku nový superb měří 4861 mm, je široký 1864 mm a vysoký 1468 mm. Druhá generace byla menší ve všech ohledech, byť "papírově" spíše nepatrně: délka 4833 mm, šířka 1871 mm a délka 1462 mm.
Zavazadlový prostor nabídne 625 litrů, což je o 30 litrů více než u druhé generace. Vůbec poprvé najdete ve voze značky Škoda adaptivní podvozek Dynamic Chassis Control (DCC), který nabídne sportovní či komfortní režim odpružení.
Klasickou manuální ruční brzdu nahrazuje standardně dodávaná elektrická parkovací brzda. Novinkou je i třízónová klimatizace a elektricky ovládané páté dveře. Ty otevřete buď tlačítkem, nebo specifickým pohybem nohy pod nárazníkem.
Kromě bezpečnostních asistentů z octavie má superb jako první škodovka systém Blind Spot Detect pro sledování tzv. mrtvého úhlu, systém pro jízdu v kolonách a Emergency Assist, který zcela zastaví vozidlo v případě kolapsu řidiče.
Osm motorizací, DSG pro sedm z nich
Na výběr bude celkem osm motorizací, nejsilnější BiTDI (176 kW/240 k a 500 Nm) zatím zůstane vyhrazeno passatu. Všechny agregáty splňují emisní normu EU 6 a jsou sériově vybaveny kontroverzním systémem Start-Stop a rekuperací brzdné energie.
Čtveřice motorů 1,4 TSI/110 kW, 2,0 TSI/206 kW, 2,0 TDI/110 kW a 2,0 TDI/140 kW je v nabídce i s pohonem všech kol (mezinápravová spojky Haldex 5. generace). S výjimkou základní benzinové motorizace je pro všechny agregáty k dispozici dvouspojková automatická převodovka DSG.
Motorizace pro Škodu Superb III | |||||
---|---|---|---|---|---|
motor | výkon | toč. moment | 0-100 km/h | max. rychlost | komb. spotřeba |
1,4 TSI | 92 kW | 200 Nm | 9,9 s | 208 km/h | 5,3 l/100km |
1,4 TSI | 110 kW | 250 Nm | 8,6 s | 220 km/h | 4,8 l/100 km |
1,8 TSI | 132 kW | 320 Nm | 8,0 s | 232 km/h | 5,8 l/100 km |
2,0 TSI | 162 kW | 350 Nm | 7,0 s | 243 km/h | 6,1 l/100 km |
2,0 TSI | 206 kW | 350 Nm | 5,8 s | 250 km/h | 7,1 l/100 km |
1,6 TDI | 88 kW | 250 Nm | 10,9 s | 206 km/h | 3,9 l/100 km |
2,0 TDI | 110 W | 340 Nm | 8,8 s | 220 km/h | 4,0 l/100 km |
2,0 TDI | 140 kW | 400 Nm | 8,0 s | 237 km/h | 4,0 l/100 km |
TSI = benzínový agregát, TDI= dieselový, platí pro verze s manuální převodovkou, vyjma 2,0 TSI, zdroj: Škoda Auto |
Vyjma nejsilnějšího benzínového provedení je k dispozici i šestistupňová přímo řazená převodovka. Objem palivové nádrže u všech motorizací činí dostačujících 66 litrů.
Podvozek stejný jako u passatu
Na rozdíl od druhé generace, postavené na platformě octavie, dostal nový superb zcela shodnou techniku jako aktuální generace passatu. Podvozek, lehčí o 12 kg než dosud, má vpředu obvyklé vzpěry typu McPherson, vzadu je pak víceprvková náprava.
Součástí standardní výbavy je dále XDS+, tj. rozšířená funkce elektronické uzávěrky diferenciálu (má ji i fabia třetí generace a v praxi auto zjednodušeně řečeno ochotněji zatáčí).
Prodejní ceny zatím automobilka neuvedla. Předpokládáme, že je zveřejní během ženevské výstavní světové premiéry. Prodej superbu III bude zahájen v červnu.