Článek
Na evropských trzích se objeví v první polovině příštího roku. Designéři měli před sebou tvrdý oříšek. Museli totiž vytvořit důstojného nástupce sedmé generace, která se podílí na celosvětových prodejích Hondy jednou třetinou.
O tom, že nový Civic bude sportovnější s agresivnější, bylo jasno již v Ženevě, kde Honda svůj hlavní trumf představila jako studii. Čelní i zadní svítilny jsou spojeny v jednom pásu, což vůz opticky rozděluje na dvě části. Vpředu sportovní vzhled umocňuje mřížka nasávání vzduchu pro chladič. Trojúhelníkové mlhovky vyvažuje dvojice stejně tvarovaných koncovek výfuku.
.: ANKETA |
Která z generací Hondy Civic se vám nejvíce líbí? |
Fotogalerie - Historie Honda Civic |
Hlasujte v anketě na konci článku. |
Zatímco většina nových modelů oproti svým předchůdcům roste, Civic je v některých parametrech menší. S délkou 4250 mm je o 35 mm kratší, s šířkou 1760 je širší o 60 a s výškou 1460 je o 35 mm nižší. Rozvor Civicu osmé generace je 2635 mm, tedy o 50 mm méně než u předchůdce. Automobilka však ujišťuje, že i přes menší vnější rozměry nabízí nový Civic více místa v interiéru. Zde Honda v architektuře přístrojové desky využila tzv. Dual link. Což znamená, že všechna důležitá data jsou v horní části a ostatní v dolní.
Historie Honda Civic | |
1972 | uvedení první generace modelu |
1976 | modelu se prodalo 1 milión |
1979 | uvedení druhé generace modelu |
1983 | uvedení třetí generace modelu |
1987 | modelu se prodalo 5 miliónů |
1987 | uvedení čtvrté generace modelu |
1991 | uvedení páté generace modelu |
1994 | uvedena 5dv verze pro Evropu |
1995 | uvedení šesté generace modelu |
1995 | modelu se prodalo 10 miliónů |
2000 | uvedení sedmé generace modelu |
2001 | uveden model s hybridním pohonem |
2006 | uvedení osmé generace modelu |
V základní výbavě všech verzí bude ABS a EBD (elektronický rozdělovač brzdné síly). Nechybí ani stabilizační systém VSA. Na nezapnuté bezpečnostní pásy upozorňuje systém nejen pasažéry na předních sedadlech, ale i vzadu. Řidič a spolujezdec vpředu mají pásy s dvojitými předpínači. Honda si věří a tak předpokládá, že v nárazových testech Euro NCAP získá nový Civic 5 hvězdiček z pěti v ochraně posádky, 3 ze čtyř v ochraně chodců a 4 ze čtyř v ochraně dětské posádky.
Civic pod kapotou nabídne tři motory. Všechny přitom budou ve spojení se šestistupňovou manuální převodovkou. Benzínové motory 1,4 i-DSI 61 kW a 1,8 i-VTEC 103 kW budou mít v nabídce i šestistupňový automat. Třetím agregátem v nabídce bude dieselový 2,2 i-CTDi 103 kW.
Technická specifikace | |||
Motor | 1,4 i-DSi | 1,8 i-VTEC | 2,2 i-CTDi |
Zdvih. objem (ccm) | 1339 | 1798 | 2204 |
Max. výkon (kW/ot.min.) | 61/5700 | 103/6300 | 103/4000 |
Max. toč. moment (Nm/ot.min.) | 119/2800 | 174/4300 | 340/2000 |
Převodovka | 6m/6a | 6m/6a | 6m |
Spotřeba (l/100 km) | |||
město | 7,8 | 8,4 | 6,6 |
mimo město | 5,1 | 5,2 | 4,3 |
kombinovaná | 6,1 | 6,4 | 5,1 |
Rozměry (mm) a objemy (l) | |
Délka | 4250 |
Šířka | 1760 |
Výška | 1460 |
Rozvor | 2635 |
Objem zavazadelníku | 415/485 |
Objem nádrže paliva | 50 |