Článek
Nissan Ariya už se představil ve formě konceptu, ovšem své jméno si ponechal i do produkční formy. Jedná se o SUV střední třídy s délkou 4595 mm, splývavou střechou a až 20palcovými koly. Detaily jsou minimalistické, včetně inovovaného „hubenějšího“ loga.
Rovněž interiér je řešen jednoduše co do architektury. Dvouramenný volant a horizontální linky působí moderně, dominantou je samozřejmě displej infotainmentu o úhlopříčce 12,3 palce a stejně velký řidičův přístrojový štít. Zaujme také dotykové ovládání ventilace, které je integrované do dřevěného dekoru.
Široká nabídka pohonu
Plně elektrický vůz bude k mání s pěti variantami pohonu. Základ má pohon zadních kol, 160 kW výkonu a 300 Nm maximálního točivého momentu. Na stovce je za 7,5 sekundy. Baterie má kapacitu 65 kWh a maximální dojezd činí 360 kilometrů.
Připlatit si lze za větší baterii o kapacitě 90 kWh, stále zadní kola tehdy pohání elektromotor o 178 kilowattech a 300 newtonmetrech. Větší a těžší baterie znamená o desetinu pomalejší zrychlení na stovku, ovšem dojezd na jedno nabití už činí 500 kilometrů.
Nový Nissan X-Trail je tu, zatím jako Američan
V dalších třech variantách už nechybí ani druhý elektromotor na přední nápravě, díky čemuž má Nissan Ariya pohon všech kol, kterému automobilka říká E-4ORCE. Kapacita baterií je opět 65 a 90 kWh. S menší kapacitou je v páru ústrojí o výkonu 205 kW, 560 Nm, stovku pokoří za 5,9 sekundy, dojezd má ale nejmenší, 340 kilometrů.
S 90kWh baterií a pohonem všech kol se pojí 600 Nm maximálního točivého momentu. Výkon dosahuje 225 kW, v případě verze Performance ale až 290 kW. Nejvýkonnější verze zvládne zrychlení z nuly na 100 km/h za 5,1 sekundy a omezovač má na metě 200 km/h. Dojezd činí 460, respektive 400 kilometrů.
Nejprve doma
Nissan odstartuje prodej novinky nejprve na domácím japonském trhu, ovšem jedná se o globální model, kterého bychom se v příštím roce měli dočkat i v Evropě.